קשיים בכיתה א'
דיון מתוך פורום קשיים בתפקוד לימודי
בני החל ללמוד השנה בכיתה א'. אציין שהוא יליד נובמבר ובין הקטנים בכיתה.לגננת לא היה ספק להעלות אותו לכיתה א'. אני חווה מס' קשיים עם הילד: 1. קשיים בזיהוי אותיות וצלילים. הילד מתקשה בלימוד שפה, למרות שאני עובדת איתו רבות בבית על אותיות וצלילים ולטענת המורה היא לא מרגישה שיפור וממליצה להמתין עוד חודש לראות אולי יש בעיה רגשית כלשהיא שתיפתר. אציין שבחשבון הילד לא מתקשה ומבין את החומר הנלמד. 2. לפני כשבוע הילד החל להרכיב משקפי ראייה (דבר שגילינו במקרה תוך בדיקת עיניים שגרתית לפני כיתה א', למרות שאף פעם לא היו סימנים לכך שאינו רואה טוב). לצערי אני חווה איתו קשיים בכל הנושא של המשקפיים ואף קבעתי עם המורה שיטת תגמול על כל יום שישים משקפיים. לי נראה שיש קשר בין שני הדברים ואשמח לשמוע חוות דעתך מה כדאי לי לעשות.
גלי שלום רב, בכדי לקבל תשובות מלאות אני ממליצה להתייעץ עם מאבחנת או יועצת בית הספר, גם לפי המלצת המורה, משום שאיני בקיאה בתחום הדידקטי. עם זאת, נשמע לי שבנך עבר הרבה שינויים לאחרונה, מה גם שהוא צעיר יחסית לבני כתתו: עבר מסגרת, שינה סביבה חברתית, דורשים ממנו ללמוד דברים חדשים בהם הוא מתקשה מעט ועליו להתרגל לעובדת המשקפיים...כל אלה מן הסתם מקשים עליו רגשית ואולי באמת כדאי לחכות קצת ולשים במרכז את התחום הרגשי והחברתי, בלי להוסיף עליו לחצים. אני מאמינה כי דמויות חינוכיות מבית הספר שאת סומכת עליהן יוכלו לעזור לך במעקב. בהצלחה!