קשר
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
בטיפול שלי אחרי תקופה בה דברתי וחשפתי,התעוררה אצלי שאלה גדולה: אני משלמת, על מה? הקשיבו לי. (תודה רבה, חברות ישמחו גם בחינם) ובחיים שלי לא השתנה כ-ל-ו-ם. המטפלת טענה שזה בגלל שלא נוצר קשר מיוחד ביננו. ואני תוהה, מי שמקשיב לי (בתשלום)אמור להיות שנקשרים אליו? איך נוצר הקשר והשינוי בתחושה מהטיפול? מה כמטופלת עלי לעשות כדי לחוש בקשר מיוחד? שהטיפול יעבוד... לא מבינה למה לא הולך לי! (כשכתבתי פה בפעם האחרונה, המטפלת ענתה בפגישה שאחרי זה,מילה במילה להודעה שלי, כאילו קראה פה. אז, אם את פה- ד"ש...אפשר ד"ש חוזר?)
הי ליהי, מקווה שלא תכעסי על ההתערבות, (אני זוכרת את ההודעות הקודמות שלך). את אומרת שבחיים שלך לא השתנה כלום ומתכוונת לאותם הדברים במציאות החיצונית שכ"כ מטרידים אותך והם שהביאו אותך לטיפול, אלא שיתכן שאותה מציאות שהביאה אותך לטיפול נובעת מאותה מציאות נסתרת המציאות הפנימית המורכבת לא פחות, ומהקשר ויחסי הגומלין בין שני הרבדים הללו. מה שעושים בגישה הדינאמית זה חשיפה עמוקה הדרגתית ולא פשוטה כדי להבין מה קורה ואיפה יש תקיעויות. הקשר הטיפולי הוא הזדמנות לגלות ולחשוף איך וכיצד נוצרו דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלנו באינטראקציות הראשוניות ולאורך חיינו שמשפיעים על ההתנהלות שלנו בבחירת מקצוע יחסינו עם המין השני ועוד. אני חושבת שהדבר (הקשה)הזה מצריך היערכות נפשית וכלכלית צריך הרבה סבלנות. אם בחרת בגישה הזו כנראה שזה לא במקרה. ישנם גם טיפולים מהירים יותר בגישות אחרות. מאחלת לך בהצלחה :-) שירה
"חברות ישמחו בחינם"... את באמת חושבת ככה? איפה יש לך עוד בחייך קשר נטול אינטרסים כזה שאת ורק את במרכזו? תבררי עם עצמך.. למה הגעת מלכתחילה לטיפול? אני בדעה שקודם צריך לרצות שינוי... אח"כ יבוא כל היתר.
ליהי שלום, אכן כפי שכתבו הבנות, נראה שמשהו בסיסי בעמדה של "לשלם" תמורת הטיפול וכל מה שהוא כולל מעורר בך חשדנות ואנטגוניזם. אולי לא קל להרגיש ולהבין שלמרות התשלום מתרחש בחדר משהו אמיתי ושאכן כמו שכתבה שירה, העבודה היא על מקומות פנימיים ולא תמיד מוחשיים מספיק או קונקרטיים. כמו כן, צודקת מי"ב שכשאלה אותך האם את באמת רוצה שינוי. אולי הקושי שלך מבטא איזו אמביוולנטיות כלפי הטיפול ואולי..אולי... ה- נושא של הטיפול הוא - חשדנות, הקושי לסמוך, הקושי להאמין שמישהו יכול לעזור לך/להתקרב , המחשבה ש"הכל אינטרסים" ועוד... מה דעתך? ליאת.