שאלה בקשר לטיפול
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
הבת שלי החלה בשבוע שעבר טיפול אצל פסיכולוגית. הבת היא חיילת שנמצאת עכשיו במשבר בקשר לשירות שלה. היא לא היתה מרוצה מהפסיכולוג הצבאי, ולכן עברנו לטיפול פרטי. הפגישה הראשונה עם הפסיכולוגית התארכה ל"פגישה וחצי" כי לטענת הפסיכולוגית הבת היתה נרגשת. היא קבעה איתה שיחה טלפונית באמצע השבוע (מוץ מהפגישה השבועית). השיחה גם היא התארכה, ואנחנו מחוייבים עליה כמו על פגישה רגילה. הדבר הכי חשוב לנו הוא טובת הילדה אבל בכל זאת התעוררו אצלנו תהיות. קודם כל, האם זה מקובל שטיפולים מתארכים מעבר לזמן הקבוע? האם זה מקובל לעשות טיפולים בטלפון ? האם מקובל לחייב על שיחה טלפונית כמו על פגישה אמיתית? שנית, עם ההתארכות של הפגישה הראשונה ועם שיחת הטלפון שנוספה לפגישה השבועית, אנו מגיעים להוצאות בסכומים גבוהים ממה שתכננו ושקשה לנו לעמוד בהן. מה עושים?
היי שוש, מה שאת מספרת בהחלט מעורר תחושה לא טובה.מצד אחד נשמע שהבת זקוקה לעזרה ואני שומעת שחשוב לכם שתקבל אותה, מצד שני יש פה משהו שמעורר סוג ל חוסר אמון בטיפול. מקובל לעיתים להאריך פגישות ראשונות משום שיש בהן הרבה מידע או גם הצפה רגשית אבל בדרך כלל מסכמים זאת מראש, כולל את עניין התשלום. לא מקובל לגבות כסף עבור שיחה טלפונית ושוב- בודאי שמבלי לסכם זאת. אני מציעה לדבר עם הפסיכולוגית על העניין או לשקול מה דעתכם על המתרחש וכמובן להבין מהי תחושת הבת לגבי זה. ליאת.