חוסר דיבור שוטף בשירות לקוחות
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
שלום לד"ר רובינשטיין: שמי ניצן אני מטופל אצל פסיכותרפיסט כבר למעלה מחצי שנה לגבי מצבי חרדה חברתיים למינהם בהם הגמגום שלי נהיה יותר גרוע בהתחלה זה מאוד עזר, לאחרונה התחלתי לעבוד כחודש במספר בשירות לקוחות טלפוני בחברת תקשורת גדולה ומשום מה יש לי מין פחד כזה לשמוע בצד השני את הלקוחות ולא לשוחח שוטף, יש לציין שיש מצבים שאני מדבר עם לקוחות לא תובעניים והדיבור שלי משתפר ויש מצבים שנהיה יותר גרוע, מדובר במשמרת של 7 שעות בלחץ נוראי. ניסיתי לבצע הרפיה יחד עם המטפל שלי בנוגע למצב מלחיץ זה בעזרת דימיון מודרך אך אין בנתיים שיפור, אפילו אני מתאמן על עצמי ע"י הקלטה של הדיבור שלי בעזרת טייפ הקלטה, אך שאני מקליט את עצמי מין הסתם הדיבור יותר שוטף מאחר ואין לי לחץ כמו במוקד שירות לקוחות בעבודה. העניין הוא שחוסר הדיבור השוטף משפיע עליי לכל ביום אני חושב על כך שאולי שירות לקוחות טלפוני לא מתאים לי מצד שני אני לא נשבר. רצוי לציין שתמיד היה בי קטע של חוסר דיבור שוטף ליד אנשים, הדיבור נתקע לי במיוחד יותר שאני בא במגע ליד אחד מבני המשפחה הקרובים אליי או כמו בשירות לקוחות טלפוני. אני מודע לעניין שדמיון מודרך עוזר לי ועזר לי בעבר,אך יכול להיות שאני צריך לשנות את המחשבה הקוגנטיבית שלי בזמן הדמיון במודרך למצב מלחיץ כמו שירות לקוחות רק פשוט רציתי לדעת איזה קו מחשבה קוגנטיבי אני צריך לחשוב? בתודה ניצן.
שלום ניצן, הטיפול הקוגניטיבי הוא חלק מהטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי ואם המטפל שלך החל לטפל בך בשיטה זו, הוא בוודאי יידע להשיב לך טוב ממני משום שהוא מכיר אותך. קיימת באמת שאלה עד כמה עבודה כמו שירות לקוחות בטלפון יכולה להתאים לאדם הסובל מגמגום במצבי לחץ. אני לא אומר שאתה צריך להרים ידיים במלחמה בגמגום, אך בוודאי קיימים עיסוקים שמחייבים מגע פחות לוחץ עם אנשים, שאכן באים בתלונות במרוכז. אפשרות נוספת שכדאי לשקול במקרים של גמגום, גם אם מקורו פסיכולוגי, היא פנייה לקלינאי תקשורת שתרגילי ההרפיה שלו ממוקדים יותר בדיבור. אני מציע לך להעלות אפשרויות אלו בטיפול הפסיכולוגי שלך. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין