חברה- עזרה דחוףףףףףףףףףףףףף

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

05/07/2022 | 00:48 | מאת: רותי

שלום, אני בת 19 ולומדת בכיתה י"ג. רבתי עם חברה שלי במשך 4 חודשים. אני עשיתי טעות ונישקתי אותה (נשיקה קטנה) והיא נבהלה וברחה. גם אני מרגישה לא נעים על מה שהיה ואני מאוד מתחרטת אבל מאז ניסתי לפייס אותה כמה פעמים ללא הצלחה. אחרי 4 חודשים דיברנו שיחה של שעה וחצי (על דברים אחרים- היא לא רצתה שנדבר על מה שהיה) ואחר כך היא הודיעה לי שהיא רוצה לגמור את הקשר. היינו לפני כן חברות טובות במשך 4 שנים. עכשיו עברו 4 חודשים מהפרידה ואני מרגישה שאני אשמה ולא עשיתי מספיק כדי להציל. אחרי הפרידה היא התחילה להציק לי- היא שלחה חברות לבדוק איפה אני נמצאת כדי לא לעבור שם. היא שרה עלי שירים פוגעים מולי ואני לא יודעת מה לעשות. סיפרתי את זה להורים שלי שאמרו שהם רוצים לדבר עם ההנהלה כדי שהיא תפסיק. אני לא יודעת אם זה צעד חכם. אני מצד אחד מתגעגעת ואכפת לי ממנה. אם אני אדווח להנהלה זה יפגע בה בלימודים. מצד שני, אני ניסיתי לדבר איתה לפני חודשיים ואין עם מי לדבר. אני דיברתי עם אמא שלי רק השבוע על זה וזה משהו שאני עוברת מתחילת שנה. אני מרגישה שכבר אין לי בטחון עצמי ליצור קשרים חדשים, למרות שיש לי עוד הרבה חוץ ממנה. אני יודעת שהיא מדברת עלי עם בנות אחרות. אני מאוד אהובה במקום הלימודים שלי אבל אני מרגישה שזה פוגע ביחס שלי לבנות אחרות. תענו לי דחוף! אשמח לעזרה, תודה רבה!

לא נראה לי שעליך לקחת את החברות שנקטעה כטרגדיה. בגילך כל אחד פותח כיוון להמשך של קשרים אישיים, ורובינו אינם נשארים בקשר צמוד עם מי שהיינו בכיתה א' ח' או י'ג. שיחת הרעים שהיתה לכם מהווה סיום טוב; לא כדאי לאלץ להמשיך במה שלא נראה מתאים למישהו. תסתכלי על העניין כ "כל סוף מהווה הזדמנות להתחלה"; סביר שהזמן יעשה את שלו ותמצאי חברויות חדשות ששם תרגישי שהחיבור אינו מכיר על אף צד. לא כדאי לערב הורים או צוות בית הספר, כי חלק מההתבגרות היא להתמודד עצמאית עם המורכבות של מערכות יחסים. טוב אם תמצאי ערוצי מדיה חברתית לפתיחת קשרים חברתיים מעבר למרחב הגאוגרפי המצומצם של השכונה ובית הספר. עוד מעט תצאי לעולם המבוגרים, ששם אנשים ממקומות רבים נפגשים במקומות כמו תעסוקה, עבודה, לימודי המשך, צבא וכו' וטוב להתכונן לזה באמצעות קשר אינטרנטי שמאפשר לדלג על מרחקים בקלות. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

06/07/2022 | 01:08 | מאת: רותי

תודה רבה! אני מדברת על זה שהיא מציקה לי עכשיו. זה שזה היה מערכת יחסים פוגעת ורעילה אני מבינה. למרות שעוד לא התגברתי רגשית על הפרידה אני יודעת שזה עדיף על פני קשר של אי וודאות מלא במריבות והפסקות אש.

06/07/2022 | 23:07 | מאת: רותי

אני אוסיף הסבר- אני חושבת שאתה אומר לי להתמודד עם הרגשות שלי. אבל אני נמצאת במצב שמציקים לי, ומה יעזור לא לקחת את זה כטרגדיה, לפתח קשרים חדשים או לתת לזה הסבר רציונלי/ אינטלקטואלי כזה או אחר, כל עוד היא מציקה ולא משחררת?

12/07/2022 | 18:54 | מאת: רותי

תודה רבה, ברוך ה' אתמול היא התנצלה אבל עדיין קשה חי לסמוך עליה. מה לעשות? אפשר לקבל ייעוץ פרטני?

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה