לד"ר אברהם
דיון מתוך פורום זוגיות חברה ותעסוקה
ד"ר אברהם שלום! א. תודה רבה לך על העזרה בקשר למציאת חומר עבור עבודתי. ב. לגביי תגובתך בענין תלונות האנשים, הרי שמה שאמרת אלו דבריי בדיוק. בתור אחת שעוסקת בפסיכולוגיה כתחביב אני מבינה שבעיות ומצוקות פורצות עקב משקעים עמוקים וארוכי טווח וזה הרבה מעבר לפתרון על קצה המזלג. לכן אני חושבת שאדם הרוצה לטפל בבעיתו באופן רציני זקוק לעזרה מצד מומחה. דבר נוסף: אני חושבת שעבודתך ראויה לשבח. אחרי הכל קשה להפגין אמפטיה באופן אישי לכל אחד בטווח עבודה כה ארוך. הבחור הזה שנכנס לפורום בתור "פסיכולוג לעתיד" (ואין בכוונתי להעביר עליו ביקורת) עם כל הכבוד לו לדעתי, מגלה אמפטיה עמוקה מדי והוא פשוט יפרוש באיזשהו שלב. על קהל הפורום להבין שאינו יכול לקבל תשובות מסועפות ומעמיקות מדי באופן אישי. ישר כח ובהצלחה, איילה.
שלום רב, תודה על התודה! אחת התופעות שמגלים מנהלי הפורומים (כן, יש התכנסות מקצועית כזו) היא שהפורומים, שמשרתים כל כך הרבה גולשים, ממעטים להכיל בתוכם את מילות ה"תודה", "בבקשה" ו "סליחה". אז אשמח אם בעקבותייך - תתחיל תרבות תקשורתית כזו. ובאשר למה שאמרת על ציפיות מוגזמות של גולשים, ומגבלה במתן אמפטיה מתמשכת: אני מציע להשתמש בהקשר הזה במושג "סימפטיה", שהיא: חמימות ומוכנות לתמיכה וסיוע - וראוי כאן להזכיר בהקשר הזה את תגובתו של ה"פסיכולוג לעתיד". זה טוב, זה חמוד, וזה מייצר תקשורת נעימה ותומכת. גם אם לא יועיל, דבריו נעימים. ואני עוקב שלא יזיקו... יחד עם זאת, אין לבלבל בין "סימפטיה" ל"אמפטיה" - שהיא תבנית עבודה מאד מקצוענית: הבנת הזולת והאופן בו הוא רואה את העולם, והבאת עמדה מקצועית באופן שיוכל לעכל אותה. אין רע בלהיות סמפטי, וצריך להשתדל להיות כזה. אבל - כמו גלולה, שלא תמיד נעים לבלוע אותה, אבל היא מותאמת לנו לאור אבחון הרופא, כך לפעמים יש לראות את תגובתי לפונה. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם
ד"ר אברהם היקר, הופתעתי לגלות שהפכתי לנושא שיחה בפורום. התיחסותך לתשובותיי במדור עוקצנית ומתנשאת ראוי היה שתבחן דבריך בטרם תרצה לאחרים על תקשורת חיובית ואדיבה. אני מאמין שאלו שזכו להתיחסותי ראו בה יותר ממשהו חמוד ונעים שאינו מועיל...(ולמזלם אתה "עוקב שלא יזיק"...) מדברייך עולה שעל הפונים להיזהר מפני שמיעת דעותיו של כל אדם אשר אינו פסיכולוג מוסמך...שכן אין מי שיוכל להזהירם מפניו.דווקא בדברייך אלו יש כדי להזיק.. איני מתיימר לפתור את בעיות הפונים, וכי מי יוכל לעשות זאת במספר מילים? כל מטרתי הינה להגיש מעט מחשבה, לחדד בעיות ולהציע פתרונות אפשריים. יום טוב רז