יחסים בעבודה

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

13/03/2005 | 18:20 | מאת: יערית

הבעיה שלי היא כזו: אני עובדת בחברה שאחד המנהלים שלה הוא אבא שלי. נכנסתי בתור "אחת מהחבר'ה" וככה התיחסו אלי העובדים. התפקיד שלי הוא לרוב פקידותי ואינני קשורה להנהלה בשום צורה שהיא חוץ מקשר משפחתי. לאחרונה הפעיל אבא שלי סנקציות כנגד עובדים שחיפפו בשעות על דעת עצמם מה שגרר תגובה חריפה ומרירה מאד (כמובן) אליהם ואליי. אחת העובדות שהייתי כבת בית אצלה ותמיד אמרה לי "אין קשר בינך לבין ההחלטות של אבא שלך" דיברה איתי היום בקושי וגם זה במושגים של "אתם" ו"הגישה שלכם". כאילו יש לי מילה בנושא אבל בלי קשר - אבא שלי צודק. המרירות באה אחרי שנים שעשו מהעבודה קייטנה ומאבא שלי פראייר (וזו המחשבה שלי בלי קשר להחלטות האחרונות.) אני רוצה לדעת כיצד אני צריכה לנהוג עכשיו... האם עלי להראות את מה שאני מרגישה וחושבת? לענות לה? להצטדק שאינני קשורה לעניין? הצורך הראשוני שלי הוא להגיד לה: אני מההנהלה בשבילך? קבלי אותי עכשיו בצד של ההנהלה. עכשיו אני רואה את הפרצוף של כל ההתחנפויות האחרות. היא מצידה המשיכה להאשים אותי כל היום בעניני "גישה" למרות שלא דיברתי איתה מילה מרגע שנכנסתי בדלת הבוקר וספגתי גישה קרירה מצידה.

זהו מצב קשה, שאין לגביו פתרונות טובים. אם תתעלמי מהיותך ביתו של אביך - ספק אם זה ישפיע על ה"קהל" ,אבל יכול להיות שאביך יפגע. אם תנסי לגשר בין אביך וביניהם - יהיה יופי אם תצליחי, אבל הסיכון גדול לשלא, ואז תהיי מזוהה בברור כנגד ה"קהל". יש מצבים בהם ההבלגה היא האיסטרטגיה הנבחרת. תבדקי עם עצמך האם החלטה של הנמכת ראש, ונסיון להתעלם ולהתרחק מנקיטת עמדה, ואפילו בהאזנה פסיבית - יתאים לאישיותך. ואם כן - נסי לתת לזמן לעשות את שלו. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

15/03/2005 | 20:05 | מאת: מוטי

לאחרונה בוצע שינוי במקום עבודתי, בכך שהמהל אשר היה בתפקיד אחראי צוות ,הוחלף באחר. האחראי צוות החדש הוא "הצנחה" של המערכת אשר גם מגבה אותו לחלוטין. עם כניסתו לתפקיד, ממש בהתחלה פלט ראש הצוות מספר משפטים לא ראויים לגבי העובדים, דבר אשר גרם להיתמרמרות רבה בקרב הצוות, אשר גרם להוצאת מיכתב חריף מאיתנו להנהלה, ובו דרישה לסלקו לאלתר מהתפקיד. תשובה מסודרת למיכתב זה לא הגיע אלינו.לאחר זמן מה זומנה םגישת כל הצוות עם הנהלת המחלקה ובה "יושרו" כביכול ההדורים(סתימת פיות) ניתן היה להבין כי הכל כשורה(כביכול) אולם למען השקט התעשייתי נוצר הרושם שכל אחד מהעובדים "מיסתדר" עים המנהל החדש. הבעייה שלי איתו היא שעוד לפני שהגיע להיות האחראי שלי, היה בינינו סיכסוך שנבע כתוצאה מ"מתיחה" אשר ביצע עלי, ואשר לא הייתה במקום ויכלה להסב לי נזק גופני חמור אים הייתה יוצאת משליטה,אני לא קיבלתי את זה כמתיחה ומאוד חרה לי הדבר. כעת איש זה הוא אחראי צוות שלי וניראה לי שמישקעי העבר באים ליידי ביטוי ביחס שלו אלי, אני איש מאוד מנוסה בעבודות בצוות, אני איש של צי הסוחר לשעבר, עבדתי שנים כאיש צוות בכלי שייט, עם כל המשתמע מיכך, וברצוני לציין כי מוצאו של אחראי הצוות "לא כוס התה שלי" ובנוסף אינו מוסמך לנשוא העבודה בה אנו עוסקים, הוא ממש לא מהתחום ומטבע הדברים גם לא מבין בנושאי העבודה בהם אנו עוסקים(אחזקת מכונות,מערכות קיטור וחום) וזהו קומפליקט רציני לעבוד עם אחד שלא ממש בא מהתחום, מזלו היחידי הוא שהמינוי שלו בא עקב "פרוטקציה מההנהלה. איך אני אמור להיתמודד עים כך? איך אוכל לנווט דרכי בלי להיסתבך איתו? אודה לתשובה/וייעוץ בנושה החשוב לי מאוד! תודה רבה על ההיענות.

16/03/2005 | 05:36 | מאת: מןטי

לכבוד: ד"ר יוסי אברהם שלום רב נפלה טעות בכתובת הדוא"ל שלי. הכתובת הנכונה היא: [email protected] מודה לתשובתך. מוטי.

נראה מתוך ההתרשמות של דבריך שבנוסף לעניין ההצנחה, אתה גם לא מסמפט את הבחור, בשל הרקע החברתי הקודם והטעם האישי שלך. ויתכן גם שהשד העדתי מקנן בתוכך, ולזה יש תמיד תמיד תוצאות לוואי קשות. אבל: החיים הם כאלו שלא תמיד המנגינה היא בהתאם לחליל שלך, או למוזיקה שאתה מחבב. האופציה הזו פתוחה רק למי שמקים לו עסק משלו, וגם שם יש הרבה מגבלות... בארגון עבודה גדול - ההסתגלות לקבלת החלטות "מגבוה" הם חלק ממיומנויות עבודת צוות. מכיוון ש"הנהלה" בחרה בו, טוב יהיה אם תנקוט באסטרטגיה של: like it OR leave it כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

מנהל פורום זוגיות חברה ותעסוקה