טעויות בעבודה
דיון מתוך פורום זוגיות חברה ותעסוקה
לצערי אני נתקלת בעובדה המצערת שאני מבצעת לפעמים טעויות בעבודתי (אני בן אדם - אחרי הכל). יום אחד קרא לי הבוס לשיחה בה הוא ציין את כל הטעויות שעשיתי מתוך מחברת בה רשם אותן ונתן לי שבועיים שבהם יחליט אם יפטר אותי או ימשיך להעסיק אותי. מאותה ישיבה אין כמעט יום בו אינני עושה טעות. מהלחץ של לא לטעות ולא לעשות שטויות אני עושה יותר ויותר ורק נכנסת עוד יותר עמוק לדיכאון. לא בדיוק עוזר שאחת מהצוות שלי גם טורחת להדגיש לבוס כל טעות כדי שאם לא שם לב - שישים. אני לא יודעת מה לעשות. אני ממש בדיכאון.
קחי בחשבון שיש עבודות שאיננו בנויים להן. קחי גם בחשבון כי טעויות עולות למעביד כסף. עוד סעיף שחשוב לדעת קשור לנושא פיטורין ושכירת עובדים חדשים: כל העניין אינו קל ודי יקר למעביד, ולכן לא סביר שמישהו שש ושמח למהלך כזה. ואחרון חביב: את נמצאת בעבודתך כדי לתת את המקסימום שמקום העבודה יכול לקבל, וההערכה לגבי זה (מה המקסימום) נעשית לאור הציפיה של מקום העבודה ממה שעובד סביר אחר היה יכול לעשות. בקיצור, זה לא בית ספר ששם מקבלים ציון לפי המאמץ, אלא רק לפי הצין במבחן התוצאה. ולכן במקום להיות עויין כלפי מקום העבודה, כדאי להיות פוזיטיבי: 1. בקשי מהממונה לעבור עם מישהו מקצועי על מה שהוא ציין לך כ"טעויות". 2. בקשי מנחה, מלווה, מדריך, מאמן - שתוכלי להסתייע בו. 4. תהיי פתוחה ובעלת מרץ לשנות, לתקן וללמוד. 3. בקשי עוד מפגש, לאחר שבועיים או חודש, להערכת ההתקדמות. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם