שאלת התפתחות חשובה ילד בן שנתיים וחודשיים
דיון מתוך פורום נוירולוגיית ילדים
הי, בני בן השנתיים וחודשיים היה אומר מילים מסוימות לפני מס' חודשים כגון"אור, ויזיה"(קיצור של טלויזיה"), חוזר על מילים בשירים כמו "איה איה הו",כשלפתע שמתי לב מזה מס חודשים שהוא חדל לומר את המילים האלה. הוא אומר מילים אחרות שנמצאות יותר בשימוש, אך מטרידה אותי העובדה שהמילים כאילו ונשכחו.. רציתי לדעת האם מדובר בתופעה תקינה או שיש צורך בבדיקה? לעיתים מגיב לשם שלו ולעיתים לא.חשוב לי לציין שמאוד אוהב לצפות בתוכניות טלויזיה למינהן. קבעתי תור למכון שמיעה כדי לשלול בעיות שפה, אך קיים בי חשש שיש בעיה.. חשוב לי לציין שהילד הוא הקטן,יש לו אח בכור, אנחנו מדברים הרבה בבית , אני משמיעה לו הרבה קלטות ילדים בכדי לנסות "לשחזר" את המידע האבוד אך שאלתי המרכזית היא,האם לדעתך עליי לפנות לבדיקת נוירולוג ילדים על סמך תמונת המצב שהצגתי? האם יש צורך בבדיקות נוספות? אודה לתשובתך, נופר
נופר שלום, במהלך רכישת השפה יתכן שילד יפסיק להשתמש במספר מילים שכבר ידע, ובתנאי שהוא ממשיך לרכוש מילים חדשות ולהשתמש בהן. דבר אחר מטריד אותי בדברייך: כתבת שבנך "מאוד אוהב לצפות בתוכניות טלוויזיה למיניהן". ובכן, בגיל הרך 2-3 שנים מומלץ מקסימום חצי שעה מסכים ביום (כולל כל המסכים - טלוויזיה, מחשב, טלפון וכו'). כמו כן, לא לצפות במסך בזמן ארוחה, או במקביל לפעילות אחרת (משחק, יצירה, גינה וכו'). הגבלת שעות מסך חשובה לילדים בכל הגילאים, בוודאי בשלבי ההתפתחות המוקדמים. בברכה
לקחתי את תשובתך במלוא הרצינות ואני מתכוונת לחדול מצפייה במסכים (הגבלה עד חצי שעה) שכן מרגיש לי שאכן מכאן הבעיה.. אני שבה לשיר לו שירים ,להצביע ולנסות לגרות מחדש את המילים החסרות +להמשיך לרכוש מילים חדשות כי אכן הצפייה היתה אינטנסיבית בחודשים האחרונים.מלבד בדיקת שמיעה עליי לעשות בירור נוסף? תודה מראש,נופר
שלום נופר, התשובות שלי בפורום אינן תחליף להערכת רופא ילדים או נוירולוג. לכן, אם יש לך שאלות נוספות - כדאי לפנות לרופא הילדים שלכם. בברכה