לא יודעת מה לעשות.................................
דיון מתוך פורום נוירולוגיית ילדים
הי, יש לי יל בן 7, אח תאום לאחות. כיום הוא בכיתה ב...הבן שלי תלמי טוב, עם מוטיבציה. קורא וכותב יפה ולרוב מבין את הנקרא. מנה מאו להצליח, לא יל עם בעיות התנהגות,פעיל וחברותי. לפעמים במצבי לחץ הוא כוסס ציפורניים ואו מחטט באף. כמובן שאנו מעירים לו אך זה לא מפריע לנו ברמה היומיומית. במקביל, החל מאמצע כיתה א לפי המורה (לצערי מורה אול פשן, שמרנית ומרובעת, מורה שלא אוהבת שמעט חורגים מהגבולות, ממש תובענית ובעלת רישות גבוהות) טוענת כי לפעמים לבני יש "ניתוקים" המתאפיינים אך ורק בזמן מליאה. לפי מה שאומרת היא צריכה "לאסוף אותו" עמנ להחזירו לשיעור. יח עם זאת אין לו "פיגורים" כלומר הוא מכין שיעורי בית באופן קבוע ורציף ללא חיורים, זוכר היטב מה היה בכיתה, איזה שיעור הוחלף במה וכו" כלומר הוא בשליטה מלאה. כמובן שלפעמים יש קושי בנושא חש אבל אני מבירה לו פעם פעמיים והוא עובר זאת. כרגע היא אמרה שעוקבת ובגלל שאני הראיתי לחץ אז אמרה אם את רוצה את יכולה לפנות לר. משפחה ואז לנוירולג. בעלי לא אהב זאת ואמר שהבן בדר גמור והמורה היא אוהבת רובוטים ולכן הפנתה כבר חצי כיתה לנוירולוג. אני שלמה עם היל ולא מרגישה קושי אקוטי אלא קשיים קלים ונורמלים שמצליחים להתגבר עליהם.מצד שני מקנן בי החשש שמא הדליקו בפניי נורה והתעלמתי. מהתיעצות עם אחותי שהיא מורה אמרה לי שהוא צעיר - רק בן 7 וממש מוקדם לאבחון ושלא רואה אותו עם הפרעת קשב אותו כנל אמה ליגם מורה בבי שמכירה מאותו לא יודעת מה לעשות לפנות לנוירולוג או לא? האם יש משהו רגשי? הפרעת קשב...אם בכלל פשוט זו מורה שהרבה הורים לוקחים אותה בעירבון מוגבל כי מזה שנים ידדוע שאם אין לה רובוטים בכיתה אז "אכלנו אותה" מה המלצתך?
שלום, מצד אחד, מורה מנוסה יודעת לזהות קושי לימודי או התנהגותי גם בשלב מוקדם, וטוב הדבר אם הקושי מזוהה בשלב מוקדם, וניתן לטיפול לפני שנוצרים פערים. מצד שני, בימינו תתכן רגישות-יתר של הצוות החינוכי, ושליחת הילד והוריו לאבחון מיותר ובשלב מוקדם מדי. מאחר ואינני יכולה לדעת מה המצב הספציפי במקרה שלכם, אני מציעה שתבקשו שיחה משותפת עם המחנכת ויועצת בית הספר: אם אכן יש חשש לקושי לימודי, התנהגותי או אחר, כדאי שתפנו לבירור וטיפול (ע"י בית הספר או ע"י גורם חיצוני). האם יש לקות למידה אצלך? אני שואלת זאת, כי בטקסט שכתבת יש מדי פעם טעויות (אותיות שהושמטו, מילים מחוברות, פיסוק וכו'). יתכן שהדבר נובע מחוסר תשומת לב (קשב וריכוז?) או לקות למידה אצלך, ולהפרעת קשה וגם ללקויות למידה יש בסיס גנטי. לכן, טוב שאת תוהה אם הדליקו נורה בפניך, וחשוב לברר זאת. בברכה