מודאגת

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

19/08/2011 | 00:54 | מאת: מודאגת

בני בן 6 עולה לכיתה א'. מגיל 3 טופל אצל קלינאית תקשורת בשליפה וארגון משפטים סיפור תמונות, וחל שיפור. בגיל 5 לימדתי אותו לקרוא ועד היום הוא קורא לאט מאוד. העתקת משפטים שלו לדף היא יפה ומסודרת. מה שמטריד אותי הוא כשקוראים לו סיפור ושואלים פרטים כגון : מה שם הילד בסיפור הוא אינו זוכר ולפעמים ממציא, הוא לא תמיד מדייק בפרטי הסיפור כלומר מאלתר כשלא יודע, הוא יכול לענות תשובה הגיונית אך לא מדוייקת על פי הסיפור. מתקשה בחזרה על רצף של 5 מספרים. הוא ילד חברותי מאוד, ויכול לשחק איתי משחקי קופסה זמן רב. מה שמטריד אותי הוא שלקראת בית ספר הוא לא יבין סיפורים ולא ידע לענות במדוייק על תשובות. נ.ב. בחשבון הוא טוב מאוד לגילו. ממה נובע חוסר ההבנה שלו בשמיעת סיפור? האם יש לזה שם/דרכי טיפול? דוגמא נוספת למרות שהזכרתי לו כמה פעמים את שם בית הספר שהוא אמור ללמוד בו הוא אינו מצליח להיזכר בו מבלי שארמוז את התחלת המילה - ורק אז הוא מצליח לזכור את שם בית הספר. האם זאת בעיה?

שלום גם לך. כמו שציינת, בנך אובחן עם בעית שליפה וארגון, וטופל ע"י קלינאית תקשורת. האם הגננת חשבה שיש בעיה? האם הילד עבר אבחון של פסיכולוג הגן? אבחון מדויק ללקויות למידה לא ניתן לבצע בפורום הזה. אני מציעה שתדווחי למורה וליועצת בית-הספר על הקשיים שלו, ואולי יפנו אותו להוראה מתקנת ו/או לאבחון דידקטי. בבקשה ובהצלחה

24/08/2011 | 09:41 | מאת: מודאגת

האם יכול להיות שנגרם לה איזשהו נזק בזיכרון/בתהליך של הלמידה? אני מתכוונת לדוגמא לשאלות כמו "איפה אור" "איפה דובי" וכו' שכבר ידעה להסב את מבטה לכיוון הנכון ופתאום נראה לי שפחות. אני תוהה לעצמי אם יש קשר לנפילה או שזה מקרי. כמובן שמאז המקרה אני לא משאירה אותה לרגע לבד במקום לא בטוח, אם אני צריכה ללכת לרגע היא עלי במנשא. תודה לך!

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים