ילדה בת שנתיים וחמישה חודשים
דיון מתוך פורום נוירולוגיית ילדים
שלום, ברצוני להתייעץ לגבי בתי בת השנתיים וחמישה חודשים. הגננת מדווחת על קושי שהיא מרגישה לגבי התנהגות והתנהלות הילדה בגן. לטענתה נראה כי יש לה עולם פנימי רחב ועולם דמיון עשיר, המשחק שלה בגן הוא בעיקר עם עצמה, נוטה לדבר הרבה עם עצמה תוך כדי מלמול, לרוב לא פונה לצוות, לא יוצרת קשר עם הצוות וכשפונים אליה בנושא כלשהו היא עונה בצורה אסוציאטיבית מתוך עולמה.השפה שלה נראית בסדר לגילה, יש לה אוצר מילים, מחברת משפטים מורכבים אבל לא מדברת עם הילדים האחרים. המשחק היחיד שלה הוא עם ילדה מסויימת ש"מנחה" אותה, אומרת לה לאן ללכת ומה לעשות וכשאותה ילדה לא משחקת איתה אז היא עם עצמה. היא אנרגטית , יכולה לטפס על שולחנות, הצוות מוריד אותה, מסביר לה למה לא מטפסים והיא נוטה להמשיך.נראה י היא מפוזרת, לא מאורגנת....כאשר צריכה לגשת לשירותים, היא הולכת עצמאית, מתעניינת במשהו בדרך, לא מגיעה לשירותים וממשיכה הלאה,בזמן האוכל תמיד נשפך לה,נופל לה ואז היא מלקקת מהשולחן וממשיכה לעשות זאת יום אחר יום למרות שמסבירים לה בכל פעם מחדש... במפגשים היא מוצאת עניין בחפצים שונים/חבר שיושב לידה/מסתובבת/קמה /שוכבת...יושבת בשקט רק אם משהו מושך את תשומת ליבה, יוצרת קשר עין לזמן קצר ומבט עיניה בורח לצדדים... האם התנהגותה זו מעידה על קושי מסויים והאם צריך לקחת לאבחון ואיפה? תודה רבה.
חלי שלום, את מתארת קשיים שונים של בתך בפירוט רב. אני ממליצה לפנות למכון להתפתחות הילד במקום מגורייך, שם יבקשו ממך (מההורים) ומהגננת למלא שאלון מפורט, ויזמינו את הילדה לאבחון מסודר. אפשר לטפל ולהדריך אתכם איך לעזור לה. בהצלחה!