ויסות חושי? ADHD? וחששות בעניין...

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

27/04/2013 | 11:36 | מאת: רויטל

הי לכולם, יש לי ילדה בת שלוש- מצחיקה, מתוקה, אהובה, יפיפיה. אבל יחד עם כל הסופרלטיבים שאני יכולה להרעיף עליה עד אין קץ אני חושדת שיש לה קושי בלנתק את עצמה מגירויים ולהתמיד במטלה. אני שמה לב לילדים קטנים ממנה שממש חוקרים ולומדים לבד ואצלי...עוד שבועיים שלוש והיא קופצת מדבר לדבר. והיא מוסחת בקלות. אני מרגישה שקצת קשה לה היא מיד מבקשת משהו לאכול או מוצץ... אני ממש מפחדת להעלות זאת על דל שפתיי אבל אולי מדובר בהפרעה כל שהיא? קשב וריכוז? ויסות חושי? אני מתחילה לקרוא על זה ואני ממש חרדה עד כמה זה יכול להתאים לה. לגבי ויסות חושי- היא לא אוהבת להתנדנד על נדנדה וגם זה עשוי להסביר קושי וביסות חושי.... ניסינו לפנות למכון להתפתחות הילד אבל בגן הגננת כתבה דוח שמתאר ילדה אחרת ולכן אני משערת שלא זימנו אותנו לאבחון. אבל בשיחה אחד על אחד עם הגננת היא סיפרה לי שהיא קצרה בטוח הקשב בהשוואה לאחרים ולכן היא זקוקה ליותר גיוון.אבל היא מגוונת לה והיא מתמידה במטלה יחד עם כולם. אולם היא מרגישה שמיכלי משתדלת קצת יותר מכולם. אבל אולי זה גורם לה לתסכול רב יותר? ההכרה שאולי יש לה משהו בהחלט מבהילה אותי ואני בטוחה שאני קצת מלחיצה אותה לנסות לעשות דברים לבד כי אני מותשת מלהעסיק אותה כל הזמן ולגרות אותה כל הזמן..ולבטח אני גורמת לה נזק...בקיצור מעגל "קסמים"... סדר בבלגן? מישהו? אשמח גם לתגובה של הורים שחשים כמוני וגם לאנשי מקצוע מתחום הריפוי בעיסוק או הנוירולוגיה ופסיכולוגיה של הילד, אם יש כאלה כאן...

לקריאה נוספת והעמקה

רויטל שלום, שלוש מילים: המכון להתפתחות הילד. תשובתי קצרה אך אני בטוחה ששם יבדקו את כל הפרמטרים שהעלית ויתנו מענה לכל שאלותייך. ואף בעל מקצוע לא יכול לענות בצורה מעמיקה ולתת לכן פתרון מעל גלי הפורום. בבקשה

27/04/2013 | 19:38 | מאת: רויטל

התשובה שקיבלנו מהמכון להתפתחות הילד בתל אביב (מקום מגורינו), אני מצוטטת:"... מקריאת השאלונים והחומר שצורף עולה כי פנייתכם למכון נעשתה בשך בעיות רגשיות (ואנחנו בכלל פנינו בגלל חשד לקושי בויסות חושי)... ומאחר ולא נמצאה עדות לאיחור התפתחותי , בתכם אינם מתאימים לקבלת טיפול במכון להתפתחות הילד. לטובת קבלת טיפולים התואמים את צרכי בתכם עליכם לפנות להדרכת הורים בקהילה..."

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים