שאלה

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

01/03/2019 | 17:15 | מאת: הדר

היי ירדן אומרים שעונשים זה דבר שגוי-אבל איך הילד/ה במיוחד בגילאים צעירים 3-6 יילדו שיש השלכות להתנהגות הלא נאותה שלהם? בלי עונשים איך הם יידעו שיש דבר שנכון ודבר שלא נכון לעשות? הרי כהורים אנחנו רוצים שהילד יעשה מה שאומרים לו בלי להתווכח ,להשתולל,ולעשות סצנה של בכי והשתפכות על הריצפה,אנחנו (לפי דעתי) לא מחוייבים להסביר תמיד לילד למה אנחנו מבקשים ממנו לעשות דברים,רוצים שיעשה בלי לתת הסבר על כל דבר. ברור שהילד ייבחן את הגבולות ,אבל בלי עונשים איך הוא ילמד אז שהגבולות שהוא בוחן נחצו ? אם אני מבקשת מהילד להפסיק לשחק בגן בחוץ,או לשחק את המשחק שהוא שיחק בו והוא לא מסדר, או גרוע מזה,הוא מרביץ לילדים אחרים,אז העונש הוא שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה בהמשך נכון? זה עונש שיילמד אותו שהוא לא יקבל את כל מה שהוא רוצה אם הוא מחליט לא להקשיב לי או לעשות מה אני אומרת לו. מה דעתך בעניין? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הדר שלום, שיטה של חינוך דרך עונשים מתחילה לעבור מן העולם. הילד צריך להבין לאט לאט, שההתנהגות הבלתי הולמת שלו אינה משתלמת. כך הוא יקח אחריות, ויתחיל בשינוי. בהחלט יש מצב של תוצאות טבעיות, אבל לא כדרך להכאיב לילד אלא ללמד. למשל: הילד לא עזר לאסוף את צעצועיו. מכיוון שאת צריכה לעשות זאת , לא יהיה זמן לקרוא סיפור. מחר שיעזור לאסוף יהיה זמן לסיפור. בכל מקרה ניתן להיעזר בהדרכת הורים ממוקדת. בהצלחה, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי