ילדי בכיתה ב אינו מוכן לבצע משימות בכיתה

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

05/01/2012 | 13:26 | מאת: רפי כהן

לאחרונה ילדי אינו מוכן לבצע שום משימה בכיתה. הוא אינו מפריע פשוט יושב ולא עושה דבר. המצב החריף אחרי שהוא התלונן שהמורה צעקה עליו על זה שאינו מבצע משימות.כל המשימות הופכות להיות ש"ב שגם אותם אינו מוכן לעשות בבית, אלא אם יש לו מצב רוח טוב ואני יושב איתו.המוטיבציה שלו ירדה אפילו במקצוע שהוא חזק בו. היכן ניתן לבצע אבחון מקיף? כולל ריגשי, קוגניטיבי, וכו...

רפי שלום רב, לפני שפונים לערוך אבחון לילד, יש צורך לברר מדוע הוא אינו משתף פעולה בביה"ס או בהכנת שיעורי הבית. כמו שציינת, התנהגות זו החלה רק לאחרונה, ויש לבדוק את סיבתה. רגישותך לבנך ראוייה להערכה, מכיוון שהתנהגותו יכולה לשקף מצוקה או קושי ממגוון רחב של סיבות. לכן מומלץ לפנות ראשית למחנכת הכיתה ולשמוע ממנה את דעתה על העניין. יכול להיות שכל העניין הוא סביב עלבון מהמורה, ושיחה חמה ואוהבת עימה יכולה לפתור את הסוגייה. אבל אם הקושי אינו קשור לכך, ניתן לשתף בשיחה זו את היועצת ואת הפסיכולוגית של ביה"ס הן תסייענה לך בכיווני עזרה כולל המלצה לאבחון לפני הצורך. בנך עדיין צעיר, ואבחון עורכים רק במידה ויש מטרה ברורה וחד משמעית לעשותו. בכל מקרה הצוות החינוכי ידריך אותך לפי הצורך הן לגבי סוגי האבחונים והן לגבי מקומות שבהם עורכים אבחונים אלו במקום מגורייך. ולסיום יש לראות בנוסף, אם לא היה שינוי כלשהו בחייו של הילד ושל משפחתכם לאחרונה, כמו: מעבר דירה, מחלה, נסיעה של קרוב לחו"ל ועוד או רצון שלו למשוך את תשומת לבך ואת זמנך אליו, גם אלו יכולים להשפיע על התנהגות של ילד. כל טוב ובהצלחה, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי