לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי
דיון מתוך פורום ייעוץ חינוכי
שלום, אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, ושוקלת ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך. הייתי שמחה אם תעני לי על מספר שאלות בכי שאוכל להגיע להחלטה מושכלת: האם חוסר הניסיון שלי בשטח יפגע ביכולת שלי למצוא עבודה אחרי הלימודים (הבנתי שהרבה גננות אחרי שנים רבות של ניסיון לומדות תואר שני בייעוץ חינוכי)ח כמו כן ניסיתי להבין מתוך החומר שקראתי מהי רמת הביקוש ליועצי חינוך לגיל הרך ומצאתי תשובות שונות שאינן עולות בקנה אחד. קיוויתי שתוכלו לעזור לי להבין מהי רמת הביקוש בשוק, והיכן נקלטים רוב היועצים החינוכיים, אם גם אפשר לחדד את ההבדל בין פסיכולוג ילדים שמגיע לגנים לבין תפקידו של היועץ החינוכי.?והאם כל גן מחוייב בהדרכת יועץ?תודה
תמי שלום רב, יועצת חינוכית מחוייבת בתעודת הוראה, כדי להתקבל לעבודה במשרד החינוך. ניסיון במערכת החינוך תורם רבות לסיכוי למציאת עבודה בתחום, אך דבר זה משתנה בהתאם להיצא ולביקוש של משרה זו באזור מגורייך, כמו בכל מקצוע אחר. עלייך לקחת בחשבון, שקיים הבדל משמעותי בין שכבות הגיל במערכת החינוך. בגיל הרך ישנה יועצת שעובדת עם כמה גנים באזור מסויים, כך שהיא אינה נמצאת כל יום בגן. בביה"ס היסודי ישנה בדרך כלל יועצת אחת או שתים בהתאם לגודל ביה"ס. היועצת היא חלק מהצוות, שמתפקד באופן מלא בחיי ביה"ס. בחטיבת הביניים ובתיכונים ישנה יועצת לכל שכבת גיל, בדרך כלל (תלוי בצרכי ביה"ס). זאת אומרת, שהביקוש גדול יותר ככל ששכבת הגיל בוגרת יותר, וכך ישנן גם יותר משרות. ההבדל בין יועצת חינוכית לפסיכולוגית חינוכית הנו משמעותי, ובא לביטוי בעיקר בכך, שהפסיכולוגית יכולה לערוך אבחון פסיכולוגי לילדים. מקווה שסייעתי לחדד נקודות אלו בהצלחה בהמשך דרכך ושבת שלום, שירלי