אבחונים
דיון מתוך פורום ייעוץ חינוכי
היי שירלי! אני שמחה על פתיחת הפורום הזה המאפשר להורים לשאול ולקבל מענה מקצועי ומהיר. ביתי מאובחנת כלקוית למידה (אבחון פסיכודידקטי בכיתה ז').כעת היא לומדת בכיתה ט' וברצוני לדעת- האם היא תצטרך לעשות איזו השלמה של אבחון כדי לקבל התאמה לימודית של בחינה בע"פ או שמספיק שיועצת בי"הס מבקשת מהמאבחנת על סמך מבחנים בכתב ובע"פ שהיא עושה השנה? אודה לך מאוד על תשובתך. אמא א'
שלום לאמא א', בחטיבות הביניים קיימים רכזי לקויות למידה, שבשיתוף עם יועצת ביה"ס, אחראיים לתלמידים אלו. הם בונים לכל תלמיד תיק מעקב, שבודק את יישום התאמות האבחון בשטח ואת רמת יעילותן. כלומר האם ההתאמות (תוספת זמן, הקראת שאלון ועוד) אכן עוזרות ומקדמות את הישגי התלמיד. תיק המעקב חשוב ומשמעותי במעבר לתיכון בעיקר בהתאמות ברמה 3 כמו מבחן בע"פ. בהתאמות אלו צריך להוכיח מעל לכל ספק לועדת ההתאמות במשרד החינוך, שאכן התלמיד זקוק להן. כדי לקבל מבחן בע"פ רצוי, שיהיה כתוב לבתך באבחון את הדבר הבא: "התאמות נוספות תינתנה לקראת כיתה י' בתאום עם היועצת, ולאחר יישום המלצות האבחון". בנוסף, היא צריכה להבחן בכמה מקצועות רבי מלל (היסטוריה, תנ"ך,ספרות) בשני אופנים - פעם בע"פ ופעם בכתב. אם מופיע פער של כ- 20 נקודות בין המבחנים לטובת המבחן בע"פ יש צורך, שהיועצת תפנה למאבחנת לשם תוספת ההתאמה לאבחון בע"פ. את המבחנים יש להכניס לתיק המעקב עם מכתב היועצת ועם השלמת ההתאמה של המאבחנת, יחד עם המלצות של צוות המורים, שלימדו את הילדה. אם אכן בתך זקוקה למבחן בע"פ יש חשיבות גדולה לתיק המעקב . לכן בררי עם הצוות, שהתיק מוכן ומסודר לקראת המעבר לתיכון. בהצלחה, שירלי
הי שירלי! תודה על תשובתך המפורטת. ברצוני לדעת אם הפער בין הבחינה בע"פ לבין זו בכתב היא בסביבות 5 נקודות לטובת בע"פ ,האם יש טעם להתחיל בתהליך הבקשה מהמאבחנת וכו'? תודה! שבוע טוב!! אמא א'