שיעורי בית
דיון מתוך פורום ייעוץ חינוכי
אני אימא לילד בן 7 אוטוטו ששנה שעברה נכנס לכיתה א' . במהלך השנה הסתבר לנו כי יש לו קשיים. הוא התחיל לעבוד עם מורת מתיא. בסוף השנה הוא ועוד ילד היחידים שלא יודעים לקרוא מהכיתה. מורת המתיא המליצה לנו על חוברת עבודה לקיץ. זה לא משהו שמקדם, זה יותר חוזר על התנועות של פתח וחיריק. ניסיתי להזכיר בכמה ימים, ניסיתי ב" לחייב", ניסיתי עם גמול ועונש- על בסיס זכויות- חובות;, ניסיתי עם דירבונים , כלום לא ממש עוזר, אני מרגישה מיואשת. מה שממש שבר את רוחי זה שאני מבינה את הקושי שלו ולכן אני מבקשת שיעבוד ממש מעט וגם בזה אין שיתוף פעולה. אני לא יודעת נה כבר לעשות. האם נכון לגרוע ממנו לדוגמה לצאת איתנו לבוץ כי הוא לא עובד, לוותר או להתעקש. אשמח לעצה
שלומית שלום רב, השאלה אינה האם לוותר או להתעקש, אלא כיצד לעזור לבנך המתוק. בטוחני שהוא לא עושה דווקא, ושהוא רוצה להצליח בלימודים ולהיות תלמיד טוב. ההמנעות וחוסר שיתוף הפעולה מראה על הקושי הגדול שהוא חווה. לילדים כמו בנך קריאה של משפט הינה כמו חציית ים סוף, ומצריכה מהם אנרגיות ומאמצים רבים. חשוב מאוד לערוך לילד אבחון דידקטי ע"י מאבחן מוסמך. האבחון ימקד את אנשי המקצוע בנקודות הקושי של בנך, וגם בנקודות החוזק שלו. ניתן היום לערוך אבחון כזה דרך קופות החולים במחיר מוזל. בנוסף מעבר לשעות השילוב שמקבל בביה"ס, ממליצה לך על הוראה מתקנת בשעות אחה"צ. ככול שהוא יקבל את המעטפת הנכונה לה הוא זקוק, כך הוא יוכל להתקדם טוב יותר. לסיום חשוב להבין שהתקדמותו אינה נמדדת בהשוואה לחבריו לכיתה, אלא על פי יכולותיו ובהשוואה לעצמו. השתדלי לחזק את דימויו העצמי, ולראות את הדברים הטובים שבו אות כוחותיו. ישנו מארז של סיפורים קצרים ונחמדים, שנכתבו במיוחד לצורך זה. כל סיפור נכתב בצורה של ספרון קטן לפי דרגות קושי, כך שהילד אינו נבהל מהגודל או מהכמות: סיפורים בכייף אוצר של סיפורים לילדים שזה עתה למדו לקרוא / ליט"ף. בהצלחה שירלי