כיתת מופת

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

07/07/2015 | 02:37 | מאת: ליאור

שלום, אנחנו מקיימים בבית סיפרנו מכינה לתלמידי מופת- מצטיינים במתמטיקה. לפני המכינה ובשבוע הראשון של המכינה קיבלנו הודעות מתלמידים שברצונם לפרוש מן הכיתה מכל מיני סיבות. חלק כלכליות שפתרנו על ידי מתן מילגה , חלק סיבות חברתיות והסתגלות וחלק על רקע לימודי. נוצר מצב שמכיתה של 30 תלמידים נשארנו עם 22. במכינה הם לומדים מתמטיקה והמורה טוענת שרמתם בינונית עד נמוכה ואינם תלמידי מופת מובהקים. כמובן שלא ניתן להוריד את רמת מופת אך גם רף ציפיות גבוה מתסכל תלמידים והם נמנעים מהגעה. האם נכון לדעתך להיכנס לתלמידי הכיתה ולשוחח איתם ברמה כיתתית על האוריינטציה של הכיתה או שנכון לשוחח אישית עם כל תלמיד. האם נכון להפנות אנרגיה כרגע לשילובם מבחינה חברתית לפני מכינה לימודית?

ליאור שלום, מהותה של כיתת מופת הינה הצטיינות בלימודים בעיקר במתמטיקה ובמדעים. הילדים צריכים להיות מודעים לרמת הכיתה ולקושי. הסיבות לפרישה של ילדים מן הכיתה יכולות להיות רבות ומגוונות ולאו דווקא על רקע של חיבור חברתי. ראשית, יש צורך לפעול באופן נקודתי ואישי. זאת אומרת כל ילד לגופו של עניין וסיבת הנשירה. אם יש ילדים שפרשו מסיבות שניתן לגשר עלייהן, יש מקום לעבודה ולגיוס של הילד. ברמת הכיתה ניתן לשוחח על היחוד שלהם בכך , שבניגוד לשאר השכבה הם זוכים להכיר כבר בחופש ויש להם זמן להכרות יותר מעמיקה בצד נורמליזציה לתהליך הקלטות שכיח בחטיבה. מקווה שעזרתי. בהצלחה, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי