תחליף לפניסטיל טיפות

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

29/10/2013 | 21:38 | מאת: אלמוג שניידר

שלום. בני בגיל 3 וסובל מזה שנתיים מאטופיק דרמטידיס חריפה ומפושטת. חלק מהטיפול שניתן לו הוא פניסטיל טיפות 20 טיפות X 3 פעמים ביום, ובמקרים חריפים מוסיפים סירופ אריוס 2.5 סמ"ק במקביל לפניסטיל. האם יש הצעה כלשהי לתחליף יותר יעיל \ פחות מזיק לטווח הארוך, או לחילופין רעיון לטיפול שונה לחלוטין לעניין. הומלץ לי לאחרונה על סירופ PROFITEN כתחליף לפניסטיל. אשמח לשמוע את דעתך המורחבת בנושא. תודה מראש, אלמוג.

לקריאה נוספת והעמקה

אלמוג שלום, פרופיטן ופניסטיל הן תרופות אניטהיסטנמיניות, כך שאין שינוי באופי הטיפול. אם הטיפול ניתן לסירוגין ולא באופן קבוע, לא אמורה להיות בעיה לטווח ארוך. בטיפול באטופיק דרמטיטיס, יש חשיבות רבה למניעת יובש. חשוב להשתמש בשמני רחצה במקום סבון (או בסבון מאוד עדין כמו צטאפיל), ולמרוח קרם לאחר הרחצה שמותאם לעור אטופי (ללא בישום). גם מתן תוספי פרוביוטיקה יכול לעזור בהפחתת התלקחויות של המחלה. במקרה של התלקחות הרופא יכול לרשום קרם סטרואידי על-פי שיקול דעתו. ליאת

30/10/2013 | 21:40 | מאת: אלמוג

שהוא הפך לקבוע. ברגע שהוא ניתן קבוע נאמר לנו שיש לזה השפעות לא טובות לטווח הארוך, אז במידה והפרופיטן יכול למנוע השלכות לטווח הארוך כתחליף כרוני וקבוע לפניסטיל אז מה טוב. ועל כך אני זקוק לייעוץ על הפרופיטן לעומת הפניסטיל לטווח הארוך בטיפול קבוע ויומיומי. המקרה שלו הוא קשה בהשוואה לכל מה שראינו וקראנו, ומספר רב של מומחים מכל סוג שהוא נתנו טיפולים אבל התמונה הכללית לא משתנה לצערי.

מנהל פורום תרופות ורוקחות