AVAMYS וגדילה.

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

04/05/2014 | 16:42 | מאת: אייל

אני הלכתי לרופא אף אוזן גרון בגלל אף סתום, הוא הביא לי AVAMYS להשתמש, פעם ביום, 2 לחיצות כול נחיר, השתמשתי במשך 4 וחצי חודשים, ומאז סתם קראתי על זה באינטרנט, התחלתי לקרוא ולקרוא, אני חששן. וקראתי שזה מכיל סטרואידים בשם : Fluticasone furoate. אני בן 16.6 ואני רק 161, אז זה מלחיץ שזה יעצור לי את הגדילה (כי יש בזה סטרואידים). דיברתי עם רוקח - צחק ואמר לא יפגע. ואז דיברתי עם עוד אחד, אמר שרק מעל חצי שנה זה נכנס לדם ופוגע. דיברתי עם רופא אלרגיה באינטרנט והוא אמר שימוש מוגזם / זמן מוגזם, ואז הוא אמר שזה לא פוגע. דיברתי עם הרופא אף אוזן גרון שלי, אמר לי שהוא לא שמע על זה בכלל ושהבן שלו משתמש חופשי.. הוא הפנה אותי בלי קשר לעוד רופאה בבית חולים מסוים. שאלתי אותה, (רופאת אף אוזן גרון), והיא אמרה שזה לא מזיק, שזה מזיק רק אם אני לוקח את זה ישר לתוך הווריד / דרך הפה, ואולי אחרי 20 שנה זה יפגע, משהו כזה.. בקיצור, אין דעה חד משמעית, הפסקתי עם הספריי הזה, רק פעם בשבועיים איזה לחיצה קטנה כול צד כי אני פשוט חייב.. אולי שמעת על זה? זה פוגע בגדילה או לא?

לקריאה נוספת והעמקה

אייל שלום, טיפול ממושך בסטרואידים מקושר עם עיכוב גדילה. זה רלוונטי בעיקר בטיפול דרך הפה/ווריד, לאורך זמן. ובילדים קטנים. שימוש במינונים סטנדרטיים של התרסיס לא אמורות לגרום לבעיה בגדילה. אם חששך גדול, התייעץ עם הרופא לגבי תחליף. ליאת

04/05/2014 | 21:58 | מאת: אייל

למה את אומרת שצריך תחליף? בגלל הפחד שלי, ולא בגלל התרסיס עצמו? מה זה מינון סטנדרטי של התרסיס? ומה זה רלוונטי בעיקר דרך הפה / ווריד, אני מדבר על האף, מהאף יכול להגרם נזק? לא הבנתי מדוע להחליף את התרסיס, בגלל החשש או כי את חושבת שזה עלול לעצור את הגדילה / להאט מה שלא יהיה. הרופא עצמו אומר שהוא לא שמע על זה.. מוזר.

מנהל פורום תרופות ורוקחות