טריטיסט קומפ, מירו ומלטונין

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

17/11/2014 | 19:47 | מאת: אביב

שלום רב, בן 46, אני נוטל כמעט שנה טריטייס קומפ בבוקר וטריטייס בערב אחרי האוכל. כמו כן, עד לפני כחודד וחצי נטתלי רבע מירו (7.5 מ"ג) במשך כ- 8 חודשים כל ערב לצורך שיפור שינה (סובל מהתעוררת מוקדמת ומתח). נטילת המירו היתה נסבלת אכן היה שיפור בזמן ואיכות השינה ללא עליה חריגה במשקל. לפני כשלושה שבועות הרגשתי כי המירו מפסיק לעשות את העבודה בשיפור השינה והחלטתי על דעת עצמי לנסות לקחת מלטנוין בשחרור מושהה שהביאו לי מארה"ב (שם זה תוסף מזון) של 3 מ"ג (עם 10 מ"ג B6). המלטנוין החזיר את השינה אך היא יחסית קצרה כ- 5.5 שעות ואני לא מצליח להרדם שוב (עם המירו הייתי לפעמים מתעורר ומצליח להרדם שוב). כמו כן כמה ימים לאחר תחילת השימוש במלטנוין התחלתי להרגיש צורך להתגרד בכל מיני חלקים בגוף. כמו כן התווסף ריח לשתן(או שחוש הריח שלי התחדד?) א האם זאת תופעת לוואי ידועה של מלטנוין? האם רצוי לקחת אותו ביחד עם תרופות ללחץ דם (לא ראיתי בהם התוויה נגד)? אם אני רוצה לחזור למירו האם ניתן פשוט להפסיק את המלטנונין ולקחת מירו? האם ניתן לקחת מלטנוין + מירו ביחד? נ.ב לפני כשבועים הפסקתי עם המלטונין וחזרתי לקחת מירו ותופעת הלוואי שציינתי קודם נעלמו.

לקריאה נוספת והעמקה

אביב שלום, למלטונין אין התנגשות עם מירו, אך לאור תופעת הלוואי של גרד שתיארת, ייתכן ולא כדאי להמשיך בתכשיר זה. אין גם התנגשות עם התרופות שאתה נוטל נגד יתר לחץ דם. מירו ומלטונין הן תרופות מרשם בארץ, ולכן שינוי או הוספה של תרופות אלו צריך להיעשות בהתייעצות עם רופא. ציינת שבהפסקת הטיפול במלטונין חלפו תופעות הלוואי, אז כנראה שיש קשר (מלטונין עלול לגרום לגרד וויטמיני B משפיעים על ריח השתן). ליאת

18/11/2014 | 17:41 | מאת: אביב

תודה על התשובה המפורטת. את המירו אני לוקח בהתאם להתיעצות עם רופא. מלטונין בארה"ב הוא תוסף מזון. התיעץי עם רופא לפני נטילת המלטונין והוא המליץ לנסות. כרגע אני רק על המירו בלילה לפי ההתויה שקיבלתי מהרופא.

מנהל פורום תרופות ורוקחות