אסטו

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

07/05/2015 | 17:22 | מאת: יעל

שלום אני בת 32 ולקחתי תקופה של אולי 3 שנים אסטו 10מ"ג בעקבות התקפי חרדה שהיו לי. הכדורים מאוד עזרו לי והתקפי החרדה פחתו באופן משמעותי. בתקופה האחרונה של לקיחת הכדורים לא ממש הקפדתי לקחת כל יום ולאט לאט הפסקתי לקחת את הכדורים (לא בצורה הדרגתית). לפני חודשיים ניסיתי לחזור לקחת את הכדורים התחלתי עם חצי כדור והתכנון היה להעלות את המינון לכדור שלם כמו שעשיתי בהתחלה. אבל שמתי לב שמאז שלקחתי את הכדור הוא עשה לי בחילות ממש חזקות (שאגב בחילות זה מה שגורם לי להתקפי חרדה) אז הפסקתי לקחת את הכדורים. התקפי החרדה חזרו לי ואני ממש לא רוצה לחזור לנקודה הזאת. האם אני יכולה לנסות שוב להתחיל לקחת את הכדורים להתחיל עם חצי כדור ביום וכך להמשיך, או שעצם העובדה שעצרתי את הטיפול בהם בצורה לא הדרגתית מביא אותי לתחושה הלא נעימה הזאת בזמן שאני לוקחת אותם. אשמח לסיועכם בנוגע לזה. עוד משהו. אני הייתי לקוחת את הכדורים בבוקר, האם אני יכולה להתחיל לקחת אותם בלילה?

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום, לא מומלץ להפסיק טיפול באסטו באופן חד, ורצוי שזה ייעשה בידיעת ובאישור הרופא המטפל. אותו דבר לגבי התחלה מחדש של הטיפול. התחלה הדרגתית של הטיפול יכולה להפחית תופעות לוואי כמו בחילות. תופעת הבחילות עשויה לחלוף עם הזמן, אך אם היא לא חולפת כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי תרופה חליפית. ניתן לקחת בלילה אם אין לתרופה אפקט מעורר עלייך. ליאת

07/05/2015 | 17:47 | מאת: יעל

כי זה לא אותו רופא שהביא לי אז את הכדורים, למעשה אני ביקשתי בזמנו את הכדורים האלה מהרופא שלי בעקבות המלצה של חברה וזה אכן עזר לי, רק שעם הזמן הפסקתי להתמיד כמו בהתחלה. יש לי 3 קופסאות של כדורים שקבלתי מהרופא שלי לפני חודשיים, לקחתי יומיים חצי כדור אבל בגלל הבחילות הפסקתי. השאלה אם אני יכולה להתחיל עכשיו רבע כדור ולראות מה תופעות הלוואי או שבכל זאת להתייעץ עם הרופא? וסתם שאלה למה זה כזה קריטי ההפסקה בנטילת הכדורים בצורה חדה, למה זה אמור להיות בהדרגה? וכך גם לגביי נטילת הכדורים? למה זה יכול לגרום?

מנהל פורום תרופות ורוקחות