האם לגשת לאבחון

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

18/11/2013 | 07:30 | מאת: אורן

בוקר טוב, בתי בת שש, התחילה את כיתה א' השנה, ילדה חברותית מאד, פעילה בחוגי ספורט מתעניינת בהמון דברים בעלת ידע כללי רב. אינני מרגיש כי פעלתנית ייתר על המידה - אפילו ניתן להגיד בדיוק במידה שהיינו מצפים. מרגע שנכנסה לכיתה א', אנו חווים קושי רב בהכנת שיעורי הבית, עיקר הקושי נובע מחוסר הריכוז והיכולת להתמקד בשיעורים, למרות שאנו מנסים לעבוד איתה בסביבה שקטה ורגועה. בשיחה עם המחכנת, התברר כי גם בכיתה ביתי חולמנית ומתקשה להתרכז והמחכנת נדרשת למאמצים רבים ע"מ "לאסוף" אותה חזרה. מבחינה חברתית, המחכנת מגדירה אותה כ"מרכז הכיתה", בעלת בטחון עצמי וחברויות רבות, כמו כן, אינה שמה לב לפעילות ייתר. אני חש כי קיים פער בין היכולת של ביתי בבית ספר לבין יכולות האינטליגנציה שלה, בהכנת השיעורים והלימודים הילדה סופגת תיסכולים ומגלה חוסר רצון. האם לדעתך סימנים אלו דורשים התייחסות כרגע? במידה וכן, איפה מתחילים? תודה,

לקריאה נוספת והעמקה

אורן שלום, התסמינים שתארת בהחלט עלולים להיות חלק מהפרעת קשב ורכוז (ללא היפראקטיביות, כנראה), ובהחלט מומלץ לפנות לאבחון. אפשר לפנות לאבחון של הפרעת קשב ורכוז דרך קופת החולים - פנה לרופא הילדים, והוא יפנה אותך, או באופן פרטי. אבחון של הפרעת קשב ורכוז מבוצע ע"י פסיכיאטר ילדים, נוירולוג ילדים או רופא ילדים שהוסמךלכך ע"י משרד הבריאות. בהצלחה, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים