בת בכיתה א
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
דר' ברנע שלום רב, בתי לומדת בכיתה א. כבר בשנים קודמות שמתי לב לתזזיתיות שלה, כעסים, חוסר הערכה עצמית, שבירת כלים תרתי משמע, תמיד מלווה אותה תחושה שאני לא אוהבת אותה ושאין לה חברים וכו'. על אף שהמורה הסבה תשומת לבי כי היא עסוקה רוב הזמן בחפצים, לבדר את הקבוצה, לקשקש על פניה וידיה, נאמר לי על ידי היועצת כי לא כדאי למהר ולקחת אותה לנוירולוג ו/או לאבחון פסיכו דידקטי, כי לעתים ילדים בגיל זה מסוגלים להתמודד ולהקנות בעצמם הרגלי למידה נכונים. אני סקפטית למדי ובעיקר דואגת לבתי. מה לדעתך עלי לעשות? בברכה סיגל.
סיגל שלום, אני נאלץ שלא להסכים עם היועצת. התסמינים שאת מתארת בהחלט עלולים להיות חלק מהפרעת קשב ורכוז, ואת מתארת קושי תפקודי בבית ובביה"ס. בקוים מנחים לגבי הפרעת קשב ורכוז, שפרסם האגוד האמריקאי לרפואת ילדים לפני כשנה, שמים דגש על אבחון וטפול בילדים בגילאים 4-6 שנים. דחיית אבחון, וטפול אם יש צורך, עלול לגרום למצוקה לידלה (או להגביר מצוקה שכבר קיימת), ולגרום לפגור למודי. אני ממליץ לפנות בהקדם לאבחון של הפרעת קשב ורכוז. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.