מאיפה מתחילים לאבחן

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

15/12/2013 | 11:14 | מאת: שלומית

שלום רב, בתנו, בת 8 בכיתה ג'. יש לה קשיים לימודיים וחברתיים, ותופעות של "ניתוקים", כאילו היא פתאום נעלמת מהקשר עם בן השיחה. בלימודים היא איטית, ומתקשה להבין. חברתית תמיד היתה באיחור התפתחותי יחסית לבני גילה, מעדיפה לשחק עם ילדים קטנים ממנה, מתקשה בהבנת מצבים חברתיים. בנוסף, קשה לנהל איתה שיחה על משהו שאינו היום יום הקונקרטי. מעבר לכך היא ילדה מאוד חביבה ונעימה, ממושמעת, ציירת מדהימה. בעבר מבחן TOVA יצא גבולי, ניסינו הוראה מתקנת, טיפול רגשי ותרפיה באומנות, כרגע לא נראה שום שיפור. יש לנו הרגשה שלא נערכה לה אבחנה ראויה, וחשוב לנו מאוד לאבחן באופן רציני. מאיפה מתחילים? האם קודם עושים מבחן BRC או קודם אבחון? ואם אבחון האם דידקטי או פסיכו דידקטי? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלומית שלום, לאור הקשיים שתארת, ובינהם ילדותיות וחוסר הבנה של מצבים חברתיים, אני ממליץ לפנות לאבחון של הפרעת קשב ורכוז אצל פסיכיאטר ילדים, כיון שקשיים אלו עלולים להיות חלק מהפרעות אחרות. מומלץ שלא לבצע אבחונים ממוחשבים (כמו BRC) בשלב זה, כיון שהם לא יעזרו. בצעו אבחון כזה רק בהנחיית רופא מאבחן. ציינת שהילדה היתה מטופלת בטפול רגשי ובתרפיה באומנות. מדוע? מה היתה מטרת הטפול? אם המטרה היא טפול בהפרעת קשב ורכוז, חשוב לדעת שאין כל עדות שטפולים כאלו עשויים לעזור. בכל מקרה, אני ממליץ להוועץ הן ברופא הילדים של בתכם, והן ביועצת ביה"ס. בהצלחה, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים