אבחון לבת שנתיים
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
שלום רב, הבת שלי בת שנתיים. ילדה סקרנית ופיקחית מאוד. מדברת שתי שפות בצורה מדהימה - הכל, ברור ואיכותי. כולל הפרדה בין זכר ונקבה, עבר הווה עתיד. בניינים נכונים.. שרה שירים שלמים מהתחלה ועד הסוף עם כל המילים. מפותחת מאוד, קוגנטיבית וריגשית. ממושמעת ויודעת לקבל הוראות. מוטוריקה עדינה וגסה - בסדר גמור. יודעת להעסיק את עצמה שעות עם הבובות והמשחקים שלה. כשמספרים לה סיפורים - היא יכולה להקשיב לחמישה ברציפות.. אוכלת יפה. ישנה מצוין. אוהבת חברה - ילדים ומבוגרים. עצמאית מאוד - נועלת נעליים לגמרי לבד, מתפשטת לגמרי לבד ועוד. בפעוטון, הגננות ציינו את כל הנל פלוס מספר בעיות, להגדרתן: 1.הן טוענות שבמפגשים יש לה בעיה של קשב וריכוז. שלאחר זמן מה במפגש היא רוצה לקום ומתחילה להתעסק בנעליים, גרביים, שרוולים וכו.. הן טוענות שבמפגש של הבוקר אין את הבעיה הזו. במפגשים אחרים במהלך היום זה קורה. 2. הן טוענות שהיא עקשנית מאוד מול הילדים האחרים, שהיא חייבת שליטה ולא מוותרת בקלות. 3. ושהיא רכושנית ואוהבת לקחת המון בובות במקביל, המון צבעים בעת ציור וכד האם זה אכן הפרעות קשב וריכוז? האם מצריך התייחסות מיוחדת? אבחון? טיפול? תודה מראש וסליחה על האורך... אור
אור שלום, בהגדרה, אי אפשר לאבחן הפרעת קשב ורכוז לפני גיל שלוש שנים. חשוב יותר, כל ה-"סימפטומים" שתארת הם נורמליים לחלוטין לילדה בגילה. אם יש קושי, הוא אמור להפטר באופן חנוכי. תהני מבתך. ד"ר ברנע ארז.