הפרעות קשב?
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
בני בגיל שנתיים היה ילד נמרץ ופעלתן מאוד, למד להרביץ בגן ולא ישב לרגע (משום שהחולפו גננות והגן לא היה טוב העברתי אותו גן לאחר 4 חודשים) נכנס לגן פרטי עם 15 ילדים, שם למדו אותו להיות רגוע ולשבת יותר, כמו כן, היה מאוד ממושמע למשף מספר חודשים עד שהודיעו בגן שהחליטו לסגור. מאז בתקופת יולי אוגוסט נתגלו התנהגויות מדאיגות, התפרצויות דעם, כעס רב וריצה לכביש (באותה תקופה נכנסתי להריון). בתחילת השנה נרשם לגן עירייה ומאז החל להרביץ לילדים, גם לסייעות וכמובן שלא ישב במפגשים. יש לציין שבבית היה ילד מאופק עד כה (כשהתחלתי להיות צמודה אליו מאוד ולתווך לו), עתה ילדתי והתנהגויות שונות צצות גם בבית. בחודש דצמבר עברנו אבחון של שלושה מפגשים אצל פסיכולוגית שאמרה שהילד יושב מדהים ומשתף פעולה וכנראה יש בעיה בגן, לאחר מכן לקחנו למרפאה בעיסוק שאמרה שהוא לא נראה סובל מהפרעות קשב, אך סף תסכול נמוך....בחודש זה (בדיוק חודשיים לאחר שילדתי) לקחנו אותו לנוירולוגית שקבעה שיש סימנים לקשב וריכוז על סמך שיחה עימו (לא שיתף פעולה כי חקרה אותו על הגן והוא לא אוהב לדבר על הגן אז קם והתיישב עליי במהלך השיחה ופעם אחת לא הסתכל עליה, כפי הנראה לא הרגיש נח לידה), שאר המטלות ביצע קצת בעייפות אך ללא קימה והשלים יפה. נראה לי שיותר מסתמכת על הגן..... איך אפשר לדעת אם אכן יש הפרעות קשב?.
ים שלום, תארת תאור ארוך, אך לא ציינת את גילו של בנך כעת. אם הבנתי נכון מתאור השתלשלות הדברים, הוא בן כשלוש וחצי שנים כעת. אבחון של הפרעות קשב ורכוז, בעיקר בילדים כה צעירים, מתבסס בעיקר על המידע הנמסר מהגננת ומההורים, כיון שהגן והבית הם המקומות בו מבלה הילד את רוב זמנו. אם, למשל, הילד נמצא זמן משמעותי בהשגחת הסבים, או בצהרון, מומלץ לקבל מידע גם ממקומות אלו. התנהגותו של הילד בזמן הבדיקה אצל הרופא חשובה פחות, כיון שזהו מקום חדש וזר עבורו, והתנהגותו שם יכולה להיות שונה בתכלית מהתנהגותו הרגילה. אמנם אפשר לאבחן הפרעת מגיל שלוש שנים, אך אבחון בגיל זה, או בגיל שלוש וחצי שנים הוא נדיר יחסית ומוקדם מאד. בכל מקרה, בגיל זה מומלצים בעיקר הדרכה להורים והדרכה לגננת. יום טוב, ד"ר ברנע ארז.