סוגי אבחון
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
שלום, בני בן ה8 כיתה ב מפריע בכיתה משמיע רעשים , מתווכח, מציק לילדים לא עובד בכיתה. המורה המליצה לבדוק קשב וריכוז אך לפעמים שמגיעה מורה עם הגישה הנכונה לילד ועם תשומת לב הילד משתנה יותר קשוב עובד כותב וממושמע ורגוע. 2. אחת הבעיות שלו זה שהוא נמנע מעבודות לדוגמא אם צריך לקרוא הוא רואה מעל 5 שורות ומתחיל להגיד שזה הרבה או שיעורי בית בחשבון אומר שקשה לו ושזה הרבה (אבל לאחר איומים מבצע את השיעורי ) ללא קשיים פותר את כתרגילים ללא בעיות, ועוד משהו לא מוכן לסבול לכתוב הרבה מתחיל להתווכח שלא רוצה להכין וגם בכיתה נמנע מלהעתיק הרבה טקס מהלוח או לפתור בחשבון אם יש מס עמודים. לפעמים נכנס למצב רוח טוב ומכין את השעורים בשנייה ללא קשיים אך רק לפעמים... שאלותי... האם הפרעה בסעיף 2 היא חלק מסימפטומים של קשב וריכוז? ההימנעות לעבוד ובהקשר לסעיף 2 , האם הילד זקוק לאבחון פסיכו דידקטי או אבחון דידקטי? או שאבחון הקשב והריכוז יסביר גם את התופעה הזאת שבסעיף 2 לאיזה אבחון ללכת? כשיש בעיות התנהגות וגם המנעות מעבודות כיתה ושעורי בית אם זה בעיות קשב וריכוז האם הרטלין אמור לפתור גם את בעיית ההנהגות וגם את העניין של החוסר רצון והלחץ שהוא משדר כשיש עבודה לכתוב אז מה עושים .. לאיזה אבחון ללכת ? תודה רבה ליבנת.
ליבנת שלום, התסמינים שאת מתארת אצל בנך בהחלט עלולים להיות חלק מהפרעת קשב ורכוז, ואני מצטרף לדעתה של המורה ולהמלצתה. תחילת כתה ב' היא שלב מוקדם מדי לאבחון דידקטי. פנו לאבחון של הפרעת קשב ורכוז. חתימה טובה, ד"ר ברנע ארז.