פיפל או הסטרוסקופיה

דיון מתוך פורום  היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית

14/08/2013 | 00:36 | מאת: חנה

תודה על תשובתך המהירה. אשמח לכמה הבהרות נוספות כי אני מודאגת. 1-האם דחוף לעשות הסטרוסקופיה במקרה של רירית רחם עבה או שאפשר לחכות לתוצאות פיפל-כחודש ימים.(אני לא רוצה לפספס...) 2-לפני כ-9 חודשים היתה הרירית דקה(2 מ"מ)והשבוע -עבה.האם יתכן שהסיבה הורמונלית? איך בודקים? 3-לפני 9 חודשים היתה תוצא פיפל:endometrial surface epitheliun האם תקין? (תוצאה חדשה רק בעוד כחודש) תוצאת pap.s : אטרופי,דלקתי ללא ממצא חריג. האם תקין? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

חנה שלום, לא ברור לי למה נלקחה ביופסיה (פיפל) כאשר הרירית היתה דקה 2 מ"מ, היה דימום? בכל מקרה היתרון של ההיסטרוסקופיה ברור במקרה שלך, אם יש פוליפ לדוגמה יתכן ותתקבל תשובה מהביופסיה של רירית רחם שפירה אך הפוליפ עלול להיות לא שפיר, אם יש שרירן, עלול לא להתקבל חומר מספק לדגום, ועוד סוגיות נוספות הנכונות לאבחון וטיפול בהיסטרוסקופיה

18/08/2013 | 01:48 | מאת: חנה

שוב תודה על תשובתך.אכן גם כשהרירית היתה דקה היו מדי פעם הפרשות דמיות. אני תוהה מדוע רופאה די ותיקה לא רואה לנכון לשלוח להסטרוסקופיה אם זה מתבקש ונכון לעשות גם לאחר שבקשתי. מה עלי לעשות במקרה כזה?? לגבי תוצאת PAPS :"אטרופי,דלקתי ללא ממצא חריג"- האם תקין?? תודה רבה!

מנהל פורום היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית