מימון הורמון גדילה לילדה בעת רילוקיישן של האבא
דיון מתוך פורום ביטוח בריאות לרילוקיישן - שהייה ארוכה בחו"ל
שלום רב. הציעו לבעלי רילוקיישן ואנחנו בתחילת הבדיקה של העניין. יש לנו ילדה בת 3 וחצי שצריכה ליטול הורמון גדילה בשל חסר מוחלט. כל ערב בהזרקה, גנטרופין,ונמצאת במעקב רבעוני באיכילוב. מה קורה כשעושים רילוקיישן לפילדלפיה.אין לנו אזרחות יצויין. ההורמון יקר ובארץ מסובסד.כמוכן רציתי לשאול מה עושים כדי להבטיח שכשחוזרים לארץ אחרי 3 עד 5 שנים מתחילים שוב לקבל כאן את כל הזכויות שלנו? תודה.
שלום יעל, התשובה היבשה על רגל אחת- אינני מכיר תוכניות ביטוח שמכסות את הטיפול התרופתי שיכול להגיע לאלפי דולרים בכל חודש ומסיבה פשוטה - ביטוח נועד לתת מענה למצבים שאינם צפויים או ידועים. אחרת, עיקרון הביטוח מופר וזה עלול לפגוע בכל המבוטחים על דרך של פרמיות גבוהות מאוד. פתרונות אפשריים: 1. לא ציינת מטעם מי השליחות, אולם נתקלתי בעבר במצבים בהם הגורם המשלח הסכים לשאת בהוצאות נוספות אלו במסגרת השליחות של המשפחה (בנוסף לביטוח רפואי שעליכם כמובן לרכוש לכל מצב אחר שחס וחלילה עלול להתרחש). אז לא להתבייש לברר ולשאול במחלקת משאבי אנוש. יכול להיות גם סיוע או סבסוד דומה לסבסוד של הקופה, במיוחד אם הגורם המשלח הוא גורם ממשלתי אולם לא רק. 2. אפשרות שנייה היא לברר את זכותכם לקבלת המשך הסיבסוד גם בחו"ל באמצעות השב"ן (שירותי בריאות נוספים כגון כללית מושלם, מכבי זהב וכדומה). ישנם מצבים בהם הקופה מאשרת כיסוי בחו"ל כאשר מדובר בשליחות מטעם העבודה. 3. אולי "הקרן הישראלית למימון תרופות" תוכל לסייע בעניין זה. בקשר לשאלתך בעניין זכויות בעת החזרה לארץ, גם כאן יש חשיבות לגורם המשלח ולמקום בו משולמת המשכורת. אגב, כמדומני, ילדים שיצאו עם הוריהם לשליחות אינם מאבדים את זכאותם בעת החזרה. יחד עם זאת, אני תמיד ממליץ להפנות את השאלה לגורמים המתאימים בביטוח הלאומי שכן מבחני הביטוח הלאומי אינם חד ערכיים בעניין זה. באתר של הביטוח הלאומי, בעמוד הבית, יש אייקון שמפנה לבירורים בעת היציאה או החזרה מחו"ל. ממליץ לפנות אליהם באמצעות האתר. שנה טובה ובהצלחה.
אני זקוקה לתרופות ודיויד שילד לא הסכימו לבטח אותי ( הציעו לי להחריג את הבעיה הרפואית שלי מהביטוח הרפואי שלי...הזויים) פה אני מבוטחת בחברה שמבטחת את הכל.
דפנה שלום רב, כאנשים פרטיים כל אחד מאיתנו דואג למצבו האישי הפרטי וזה אך הגיוני ומתקבל על הדעת. יחד עם זאת, על חברת הביטוח לדאוג לכל מבוטח ומבוטח ובמקביל לדאוג לכלל המבוטחים באופן כזה שעיקרון הביטוח יישמר. הרי חברת ביטוח שתפעל בחוסר מקצועיות ולא תנהל את אופן קבלת המבוטחים לביטוח, מהר מאוד תיאלץ או להעלות את הפרמיה לכלל המבוטחים על מנת לכסות על הוצאות חוסר המקצועיות ובמצב החמור יותר אף לסגור את הפעילות ולפגוע בכל המבוטחים שלה באשר הם. לציין כי גם המפקח על הביטוח מקפיד על פעילותה של חברת הביטוח דווקא מהמקום של דאגה לכלל המבוטחים. ועל מנת להמחיש, מקרה שונה אבל דומה (ולהבדיל בין נזקי גוף לנזקי רכוש) - האם יעלה על הדעת שאדם ירכוש ביטוח מקיף אחרי תאונה קשה ויצפה מחברת הביטוח לשלם עבור תיקון הרכב? כך גם בעניינים רפואיים. בברכה, רן