בת שנתיים- מפיקה מילים בודדות ולא שלמות

דיון מתוך פורום  טיפול בהפרעות שפה ודיבור

05/02/2015 | 23:19 | מאת: אמאאא

בתי בת שנתיים, ילדה ערנית ומאוד פעילה עם תקשורת בינאישית גבוהה, יוצרת קשר חברתי עם ילדים ומבוגרים בצורה חופשית, טבעית ומוצלחת. מביעה את רצונותיה בהבהרות לא במילים, ובתנועות ידיים, אם לא מקבלת מה שרוצה מתרעמת. מבינה ומבצעת כל דבר גם דברים מורכבים. אבל לא מתקדמת עם אוצר מילים בכלל, לא מבטאה נכון אף מילה למעט אבא ואמא. גם את שמה לא מבטאת נכון. מציירת ויודעת לשחק בפזל פשוט של חיות ומקום מגוריהם. יודעת לעשות קולות של חיות אבל לא לומר את שמן. תכלס לא מתקדמת מילולית בכלל! אנחנו יושבים איתה עם ספרים ותמונות והיא חוזרת על הכל עם אותן הבהרות, לא יודעת צבעים. האם הכל בסדר? מה עושים? למי פונים?

לקריאה נוספת והעמקה
07/02/2015 | 19:56 | מאת: עופי כהן-גל

אמא יקרה, נשמע שבתך ילדה תקשורתית המראה עיכוב בהתפתחות ההיגוי ויתכן שגם בתחומים שפתיים נוספים. בגיל של בתך יש שונות רבה בהתפתחות השפה וההיגוי ורבים מן הילדים עוד לא הוגים את המילים בשלמותן וגם לא את כל הצלילים בשפה. אך כיוון שאת מתארת מצב שבתך מתוסכלת מכך שאינה מובנת ושהיא בעלת מובנות דיבור נמוכה, מומלץ להגיע לאבחון מקיף אצל קלינאית תקשורת ולקבל ממנה הדרכה וכלים מתאימים. בגיל שלה מומלץ תמיד להגיע לאבחון במסגרת של התפתחות הילד אך בכל מקרה, חשוב מאוד לעשות קודם בדיקת שמיעה במכון שמיעה העושה בדיקות ילדים (עם שני בודקים בזמן הבדיקה). בכל מקרה, תמשיכו להקריא לה ספרים מדי יום אך מומלץ להימנע מדרישה לחיקוי כיוון שנראה שכרגע היא לא מצליחה לחקות באופן מדויק וזה רק מתסכל אותה. ההמלצה היא להמשיך בגירוי שפתי, במהלך היום יום, לדבר אליה ברור, כשהיא רואה את הפנים שלכם, אך לא לתקן את ההגייה שלה. בהצלחה!

מנהלי פורום טיפול בהפרעות שפה ודיבור