שאלות על מכשיר שמיעה פעם ראשונה
דיון מתוך פורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה
שלום, קיבלנו דף מקופ"ח ובו מספר ספקים ומכונים. איך יודעים איזה ספק לבחור? לכל ספק יש המון מכשירים. או האם פשוט לבחור במכון שליד הבית ולעבוד עם הספק שלו. שנית, הינו אצל קלינאית היא לא הסבירה לנו על דגמים והבדלים בינהם. רק דיברה על מכשיר ברמה גבוהה בחינם מטעם הקופה. איך יודעים שכדאי אותו? ברור שננסה אבל איך נדע איזה אפשרויות יש בכלל? זה קצת כמו פלאפון... לגבי הספק שטנייר סונובה. האם לפנות אליהם ישירות או למכון שרוב לביתי שעובד איתו? האם למכון שעובד עם ספק מסויים יש את כל הדגמים או 2-3 מכשירים. ובאופן כללי אשמח למידע. 1. מה עדיף סוללות או טעינה חשמלית? כמה זמן אפשר להיות בלי המטען? האם הסלוללה של המטען נגמרת ומה אז? 2. מה בלוט, מה זה אומר? 3.האם עדיף מכשיר תוך אוזני מבחינת שמע?האם זה מכשיר יותר מתקדם? או שזה דווקא פחות מומלץ מבחינת זיהום, אלרגיות, סתימה של המכשיר מהפרשות, אני מסיקה שכל המנגנון בתוך האוזן. 4. מה זה רוג'ר האם יש את זה בכל הטכנולוגיות הגבוהות. 5. האם יש מכשיר עם שלט או שהכיוונון הוא עי קלינאי תקשורת בלבד.? 6. איזה דגם עדיף phonak או unitron ברור גם להם מלא דגמים קראתי באינטרנט.. האם כדאי לפנות ישירות לספק ולא לקלינאית להתאמה? תודה
שלום לך, שאלת שאלות רבות לכן אענה על כל אחת בנפרד: · אכן כל קופת חולים נמצאת בהסדר עם מספר ספקים מרכזיים. אמנם ההיצע הגדול יכול לבלבל, אך הדבר הינו לטובת המטופל. קרבה למכון השמיעה הוא אכן פרמטר חשוב בבחירת מכשירים, אולם כדאי לשים דגש על מספר דברים נוספים: האם היכולות של מכשירי השמיעה מתאימים לשגרת היומיום? כמה זמן אחריות ניתנת על המכשירים? כמו כן, היכן ממוקמת המעבדה במקרה שיש צורך בתיקון? תשובות על שאלות אלו ועוד ניתנות בזמן ייעוץ וכך ניתן לבחור היכן להתחיל תהליך בצורה הנבונה ביותר. · בחירת מכשיר שמיעה איננה דומה כלל לרכישת טלפון נייד. טלפון נייד נרכש ללא תקופת ניסיון. במידה ורכשנו דגם שאיננו עונה על כל שאיפותינו, איכות חיינו לא תפגע. לעומת זאת, מכשיר שמיעה הינו אביזר רפואי הנועד לשקם את השמיעה ועל ידי כך לשפר את איכות חיי האדם. בחירת מכשיר אשר אינו מתאים לסביבות היומיומיות בהן אנו נמצאים יכולה להוביל לקשיים משמעותיים בתפקוד. על כן, חשוב לנצל את תקופת הניסיון הניתנת ולבחון את המכשיר בכלל הסביבות בהן אנו נמצאים. אינני יודעת מה בדיוק היה בפגישת הייעוץ, אולם במידה והמכשיר המתקדם ביותר שיש למכון להציע הינו מכשיר ללא השתתפות עצמית, אין סיבה לבחור במכשיר פשוט יותר. ניתן כמובן לפנות למכונים נוספים על מנת לקבל מידע על היכולות הטכנולוגיות הקיימות בשוק היום. · לחברת שטיינר סונובה ישראל סניפים רבים ברחבי הארץ וכן סוכנים אשר פועלים בשיתוף עם החברה ומשווקים את המכשירים שלה. גם בסניפים וגם בסוכנים ניתן לקבל את כלל המכשירים המשווקים בחברה. ניתן לפנות ישירות לסניף/ סוכן הקרוב לביתך לצורך תיאום תור לייעוץ קלינאי/ת תקשורת. · הבחירה בין סוללה נטענת לרגילה תלויה בנוחות המטופל. לכל חברת מכשירים דרך טעינה שונה ויכולת שונה של הסוללה הנטענת. לכן ,את המידע המדוייק תוכלו לקבל מהקלינאי/ת בזמן הייעוץ ולבחור מה מתאים לכם. · אני מניחה שאת מתכוונת לבלוטוס'.. בלוטוס' הינה דרך תקשורת בין מכשירים שונים. כאשר מדובר על מכשירי שמיעה, הכוונה היא חיבור ישיר בין המכשירים לטלפון הנייד, למחשב, לטלויזיה וכדומה. · הבחירה במכשיר תוך אוזני לעומת מכשיר מאחורי האוזן תלויה בפרמטרים רבים שחלקם תלויים בתוצאות בדיקה השמיעה. בזמן הייעוץ הקלינאי ימליץ מה הכי נכון עבורכם. · מערכת רוג'ר הינה סוג של מערכת FM של לחברת PHONAK. מערכת זו נועדה לשפר את איכות הבנת הדיבור במצבים מאתגרים שמיעתית כגון: ישיבה, הרצאה, כיתת לימוד, מסעדה ועוד. · כיום בחלק ממכשירי השמיעה יש אפשרות להתחבר לאפליקציה המאפשרת שליטה מסויימת בכיוון. אולם, הכיוון העיקרי מתבצע על ידי הקלינאי. · PHONAK וUNITRON הינן חברות מכשירי שמיעה המשווקות על ידי שטיינר סונובה ישראל. · לכל אחת מהן מגוון רב של מכשירים. בזמן ייעוץ עם קלינאי התקשורת תוכלו לקבל הסבר מפורט על ההבדל בין סוגי המכשירים וכן המלצה מה מתאים לכם יותר. מקווה שכעת הדברים ברורים יותר. בהצלחה, שמרית