הרגשה שקלינאי התקשורת עובדים לפי מכירה

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה

22/02/2021 | 15:45 | מאת: אחת

שלום, אמי קיבלה אישור מקופ"ח למכשיר שמיעה. קיבלנו רשימה של מכונים שעלינו לפעול לפיה. הלכתי איתה למקום קרוב לביתה. אם הבנתי נכון כל מכון עובד עם ספק/חברה אחרת. מה שמפריע לי, סליחה שאני כותבת את זה כאן, שהקלינאי מציע מכשיר עוד לפני שראה את בדיקת השמיעה או האדם. והרי לכל ספק יש מספר דגמים של מכשירים. וכן אני יודעת שהסברה לא לבלבל את הלקוח. אבל.. זה מאוד חמור שאתם מציעים מכשיר מדגם אחד של חברה מסוימת מראש. מדוע בחרתם דווקא את הדגם הזה? ולא , אין חלופי. מראש הציעו לה מכשיר אחד ואם לא אז לכאורה יש את הפנימי שבתוך האוזן כמובן מצריך לקחת מידות. הלכנו על החיצוני שלא היה לה טוב בכלל מראש חזק , קול מתכתי, צורם באוזן, את הטלויזיה היתה מנמיכה יותר ממה שאני שומעת.ולא היה ניתן לדבר איתה כי הכל גבוה. אציין שניסינו והלכנו כמה פעמים וזהו המכשיר נלקח.ולא הוצא חברה או דגם חלופי, כאמור יש את הפנימי. כעת עברנו למכון אחר.ושוב כבר בטלפון לקביעת תור ראשון, המזכירה אמרה שיש מכשיר בתוספת עלות. זה מדהים אותי שעוד לפני שאתם רואים את האדם ואת בדיקת השמיעה שלו אתם מנסים לקדם איזה מכשיר. האם אתם מקבלים עמלה מהחברה אם אתם מצליחים לשווק דגם שלה? מי אמר שזה עם תוספת עלות יותר טוב? למה לא נותנים חברה אחרת? ( אציין שיש להם עבודה עם מספר ספקים כך שלכל ספק מספר דגמים מה שמציע שפע רב) זה ממש תמוהה בעיני כל העניין הזה.

שלום לך, מדבריך אני מבינה כי כועסת וחשה שאינך מקבלת טיפול נאות עבור אימך. אשמח לחדד מספר דברים שאולי יוכלו להסביר עבורך את התהליך. קופות החולים עובדות תחת מכרז עם מספר ספקים ראשיים. לכל ספק מכוני שמיעה המשויכים אליו ומשווקים את המכשירים אותו הוא מספק. כל ספק הינו יבואן רשמי של חברת מכשירים אחת בדרך כלל ולכן כאשר מגיעים לייעוץ הקלינאי במכון יכול להציג את המכשירים אותם המכון מספק בלבד! בדיוק מסיבה זו קיימים ספקים שונים עבור קופת החולים. כך נוצר מבחר של חברות מכשירים ואינך מחויבת לבחור בחברה אחת בלבד. אינני יודעת מה בדיוק היה בייעוץ בו הייתם, אבל ברצוני להדגיש כי, אנו קלינאי התקשורת, אנשי טיפול. לכל קלינאי רשיון משרד הבריאות ועלינו לספק טיפול נאות עבור המטופלים שלנו. כאשר אנו מייעצים למטופל על מכשיר מסוים, הדבר נובע אך ורק משיקולים מקצועיים ולא ממניעים כספיים. בבואנו להמליץ על מכשיר שמיעה מסוים מבין המכשירים אותם הספק מציע, אנו נבחן מספר דברים: איזו תצורת מכשירים מתאימה עבורו (מאחורי האוזן/ בתוך האוזן) ואיזו רמה של מעבד נכונה עבורו. הקריטריונים שעוזרים לנו לבחור הינם- בדיקת השמיעה (בהחלט קריטריון חשוב), היכולת המוטורית של המטופל, אורח חייו, באילו סביבות שמיעתיות הוא נמצא ועוד. בהסדר עם הקופות ישנם מכשירים ללא תוספת עלות ומכשירים בתוספת השתתפות עצמית. מן הסתם המכשירים בתוספת עלות, הינם מכשירים חדישים יותר וטובים יותר בסינון הרעשים, במהירות המעבד ועוד פרטים רבים נוספים. במהלך הייעוץ הקלינאי יסביר על הרמות השונות ויתן את המלצותיו. בסופה רק המטופל בוחר מה נכון לו! לאחר תקופת ניסיון עם המכשירים תוכלו להחליט האם המכשיר מתאים לכם או לא. לכל אורך תקופת הניסיון זכותם המלאה להחזיר את המכשירים ולנסות במכון אחר, במידה ואתם חשים כי המכשיר לא מתאים, קיבלתם שירות לא מספק, או כל סיבה אחת שתעלה. צר לי כי חוויתכם אינה טובה, אך אני מקווה שתמשיכו לחפש את המכשיר והמכון אשר יענו על צרכיה השמיעתיים של אמא וישפרו את איכות חייה. בהצלחה ורק בריאות, שמרית

22/02/2021 | 22:58 | מאת: אחת

שמרית תודה על התייחסותך המהירה. ראשית אני לא כועסת. אני חושבת על כל הקשישים שצריכים לעבור הליך זהה. יש אנשים עם נכויות שבקושי יכולים ללכת או אין להם מישהו לגשת למכון. ולטרטר אדם.. אני מבינה את ההליך. יודעת שזה מצריך הגעה נוספת. אבל תמוהה בעיניי, שנותנים /מחליטים על מכשיר לניסיון עוד לפני שרואים את האדם או הבדיקה לזה התכוונתי. כלומר כל אדם באשר הוא שיגיע יתנו לו את הדגם הזה. כמו כן מוזר לי שאם מכשיר אחד לא צלח אז זהו...הרי לאותו חברה /ספק יש עוד מכשירים.אז למה לא נתנה אחר לניסיון? בכל מקרה היום קיבלה מכשיר במקום החדש. ואציין ואדגיש שרק היום הגענו עם הבדיקה.פעם ראשונה !! במכון וכבר יצאה עם מכשיר לניסיון. כבר ידעה מראש מה לתת לה?לא התייעצה כלום ישר הגישה לה. אגב זה יהיה בתוספת תשלום. לשמחתי נראה על פניו שהיא מסתדרת איתו. ושוב אחדד במכון הקודם, הובהר והוסבר שצריך להזמין מכשיר ושלא מעבירים אותו מאדם לאדם. לכן רק אחרי חודש קראה לנו שוב.למרות שקבעה מה יהיה כשהזמנו תור. במכון הנוכחי פגישה ראשונה הבאנו את הבדיקה והביאה לה מכשיר. לא נתנה אופציות ישר אותו. אני לא יודעת אם הוא חדש מהחברה או שעובר ניקוי ונותנים למישהו אחר לנסות. תודה לך!

22/02/2021 | 23:04 | מאת: אחת

ואולי לא כתבתי או הסברתי את עצמי נכון. אבל מנסה לומר שלא היו שום שיקולים כמו שכתבת בתשובתך שיש לבדוק יכולות מוטוריות, אורח חיים,הבדיקה עצמה, סוגי מכשירים, כלום. פשוט הוחלט מראש מה נבוא ומה נקבל וככה זה בשני מכונים. לפני שנפגשים עם האשם ורואים את הבדיקה. אני לא רואה כאן שיקול מקצועי, סורי.

היי, האם ייתכן שקיבלתם לניסיון את המכשיר המתקדם ביותר שיש למכון להציע? אם כן, והמכשיר לא התאים לאימך, לא הייתה תועלת בלהציע מכשיר פחות טוב. אני שמחה לשמוע שכרגע התחלתם תהליך בכיוון חיובי. אם יש לך שאלות נוספות לגבי הסיבות להמלצה על מכשיר זה, את בהחלט יכולה להפנותן לקלינאי המטפל. מקווה שכעת תרגישו שאתן בידיים טובות ושאימך תהנה מהמכשירים. רק בריאות, שמרית

21/04/2021 | 20:54 | מאת: אחת

שמרית היקרה! אין לי תלונות אלייך חלילה. אבל כפי שכתבתי אנו במכון אחר. כזכור במכון הראשון הציעו מכשיר אחד וכשלא הלך כי היה ממש קשה אמרה לה שלום ולא הציעה אחר. במכון השני, יש כמה ספקים. אבל הביאו לה מראש מכשיר יותר טוב מהמכון הקודם. אבל לא מסדרת כל כך איתו. זה גם בתוספת תשלום. עכשיו גם הוא מציע לה מכשיר עם עלות 3000 שח. אין לה כסף. אז למה בעצם לא נותן לה עוד מכשירים לנסות? פתאום דיבר על מכשיר בתוך האוזן שבהתחלה שלל מכשירים שכאלו לגמריי. יש לציין שלאימי הפרשות וגם הבעיה מעבר לשמיעה היא כאבים באוזן עם המכשיר הנוכחי םשוט אי אפשר להרכיב אותו להרבה זמן כי מכאיב לה את האוזן. וזה שהציע לה בתוך האוזן מאותו חברה הוא רוצה לסגור עסקה. מה עושים? שוב עוברים מכון? אני לא מבינה למה הקלינאים מציעים מכשיר אחד והם סגורים עליו? ששאלתי אם יש משהו אחר נוסף גם מחוץ לאוזן הוא ענה: כולם אותו דבר. האומנם? ושאלה נוספת: את לא חושבת שאדם צריך לעשות השוואה בין 2 מכשירים? גם אם מרגיש טוב במכשיר ראשון על ההתחלה? לפעמים שמשווים שמים להב לאיכות השמע. במקרה של אימי החלפנו כבר כמה סוגי אוזניות וזה ממש כואב לה. במכון הקודם לא כאב לה אבל איכות השמע הייתה גרועה. מה עושים?

שלום לך, ראשית, אם לאימך ישנן הפרשות מהאוזניים לא מומלץ להרכיב מכשיר תוך אוזני! אני מבינה מדבריך כי לאימך יש בנוסף כאבי אוזניים. אני ממליצה שתפנו לרופא אא"ג על מנת להבין את סיבת הכאבים ולבחון האם יש צורך בטיפול כלשהו טרם הרכבת מכשיר נוסף. לגבי הניסיון עם המכשירים, אני מבינה ממך כי תהליך הניסיון איננו פשוט לכן. בדרך כלל התהליך אורך כחודש חודשיים ולאחריו המטופל מתרגל ומפיק תועלת מהמכשירים. מאחר ואינני יודעת מה המצב השמיעתי של אימך, לא אוכל לומר בוודאות מדוע התהליך מתארך כך, אך ייתכן כי בעיית השמיעה מורכבת מאוד והציפיות של אימך ממכשיר אינן תואמות את המציאות. יש לזכור כי מכשיר שמיעה, לצערנו, הוא לא תחליף לאוזן עם שמיעה תקינה. המכשיר יכול לשפר, אך במידה וקיימת בעיה עצבית בשמיעה הוא לא יפתור אותה. השאלה שאתן צריכות לשאול את עצמכן היא- האם היה שיפור כלשהו עם המכשירים? האם השמיעה טובה יותר עם המכשירים מאשר בלי? אני מקווה שהצלחתי לעזור לכן מעט. מאחלת לכן הצלחה בהמשך התהליך! רק בריאות, שמרית

מנהלי פורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה