עיכוב דיבור / דיספרקסיה
דיון מתוך פורום התפתחות הילד
שלום, בני בן השלוש (עוד חודש בן שלוש, בגן ערייה) אינו מדבר ברור, רק אנחנו ההורים מבינים אותו, למעט משפטים בודדים שמובנים ויחסית תקינים. יחד עם זאת מבין הכל והיכולת הטכנית ומוטורית טובה ותואמת את גילו, מאוד עצמאי ושואל המון שאלות של למה איך. לגבי הבעה, בדרך כלל מוצא את הדרך להסביר ונעזר בהמחשה בחיזוק מילים שהוא יחסית ברור בהן, מתקשה בתכנים מורכבים. אנחנו ההורים מצליחים לנהל שיחה ולענות לשאולת שהוא שואל. ברור לי שהילד שלי צריך עזרה בכדי להביא אותו למקום הרצוי ובכך לאפשר לו לממש את הפוטנציאל. בעוד כחודש יש לנו אבחון מהמכון להתפתחות הילד ישנן שלוש שאלות שמטרידות אותי: 1. מה שכיחות של עיכוב דיבור בקרב ילדים (בגילאי 3) ומהן אחוזי ההצלחה, משמע האם בגיל ארבע וחמש עתיד לדבר תקין כבני גילו? 2. אנחנו רואים התקדמות, והתכנים שהילד אומר גדלים עם הזמן וגם יש שיפור בחלק מהמילים, יחד עם זאת אני לא מצליח להפריד עם מדובר שיפור כי הילד גדל וכן יכולותיו גדלים גם כן או באמת יש שיפור שפתי 3. האם להכניס את הילד לגן שפתי, הפחד שלי היא מרגרסיה כיוון שעתיד להיות עם ילדים עם קשיים ואז אנחנו מאבדים את אפקט הלמידה מילדים אחרים ויחל חיקוי של מצבים לא תקינים. תודה
ראשית טוב עשית שבנך יעשה אבחון בהתפתחות הילד. לפי האבחון יוחלט באיזה גן ישולב. בגנים המיוחדים כותבים תוכנית אישית לכל ילד . לגבי הפן החברתי חשוב גם לזכור שילד שלא מתבטא טוב ולומד בגן רגיל יכול להיות נתון לדחיה . תתיעצי לאחר האבחון מה מתאים ביותר לבנך.