מנסה להבין...
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
אודי אני מנסה להבין כוחות ההרס -החלקים הפחות מקובלים ... אני מניחה שיש אותם אצל כל אדם גם כזה שלא עבר פגיעה ...מה מאזן אותם .. ואדם שעבר פגיעה אבל הוא לא דיסוציאטיבי כמוני ...כלומר הוא מרגיש ויודע שההרס הזה זה שלו . למה הוא ממשיך לפגוע בעצמו ...ואיך מקבלים את החלקים האלה ויחד עם זה גורמים להם להתנהג אחרת... אודי אני מבולבלת מנסה להבין בהיגיון כדי שאולי אצליח לקבל .. לא מצליחה להבין איך החלק הזה בנפש האדם אמורה להתנהג בצורה מטיבה ....
אם אפשר להצטרף, אביב - מניחה שיש לזה גם קשר לקבלת חלקיות ואמצע. מחשבה של בינתיים, סוריקטה
הי יקרה מוכנה להסביר ..איך קשור קבלת חלקיות לחלק שמחזיק בהרס העצמי . שאלתי את המטפלת על מה שקורה כשהם באים עם אני נשמעת תוקפנית היא אמרה שלא כלפייה רק כלפי .. לכן מנסה להבין ..מה המטרה של החלקים האלה . מתוך הנחה שהם נוצרו כדי להגן עלי ... מנסה להבין כדי להצליח להתחבר ..
הי אביב, ראשית, גם אני ממתינה למילותיו של אודי, ואומר עוד משלי - להבנתי - כשאת תוקפת אותך, את עצמך, את מזדהה כל כך עם התוקף, שאת הופכת לכאורה להיות הוא (או היא) ואז תוקפת אותו שבפנים שלך, וזה חוזר אליך, כלומר בסופו של דבר זה יוצא את בעצמך. אני לא יודעת אם זה להגן עליך, או שמא על התוקף (האמיתי, או המדומה). אולי הטשטשה ההפרדה. לגבי ההרס והחלקיות - עד עכשיו הרבה נהרס. מעין התמכרות להרס. קל יותר לומר - אם כבר הרוס, אז שייהרס עד הסוף, שיהיה הרס מושלם, כי אי אפשר להפוך את הכל לטוב מושלם. החלקיות היא עצירה במקום שבו יש הרס, משם מתאבלים וממשיכים הלאה עם מה שיש, גם אם זה מעט יחסי. כמה קל לכתוב... איכשהו את מצליחה להתחבר לדבריי? (מניחה שאת כבר מכירה ויודעת, ואני רק מזכירה). סוריקטה
הי אביב, אנסה להסביר במטפורה: תחשבי על כיתה של ילדים, למשל. יכול להיות שם ילד אחד (או כמה) מופרע/ים. מורה טוב יודע 'להחזיק' את הכיתה ולאפשר לה לתפקד על שלל המרכיבים שלה. אודי