צריכת חלבון בתפריט יומי

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - שיבא תל-השומר

14/07/2024 | 15:47 | מאת: משה

היי, בשנה האחרונה שמתי לב שכל פעם שאני צורך חלבון בצורה עיקרית הגוף שלי מתייבש בצורה קיצונית . זה נורמלי? אם אני אוכל ביצים למשל ישר הגוף שלי מתייבש . אם אני צורך אבקת חלבון אני מתייבש. תפקודי כליות תקין והרופא אמר אפילו מצויין. כבד שומני מוגדל. שאני אוכל דברים שאין בהם הרבה חלבון הכול בסדר אבל אם אני צורך משהו עם בערך 12-13 גרם חלבון ישר מתחיל התייבשות מוזרה שפעם לא הייתה. פעם יכלתי לאכול 10 ביצים והכול היה בסדר. אני בן 35. זה נורמלי ? יכול להיות שזה קשור לכבד ?

שלום משה, למה את מתכוונן ב"התייבשות"? דנה

14/07/2024 | 17:51 | מאת: משה

אני ממש מרגיש שהעור הופך להיות יבש אין לי רוק. העיניים יבשות. ממש כאילו כל הנוזלים מתרוקנים ממני. ברגע שאני עוצר עם אבקת החלבון או אכילת ביצים זה עובר אחרי כמה ימים. קראתי באינטרנט שצריכת חלבון יכולה לגרום להתייבשות אבל אצלי זה מוגזם. אני אוכל ביצה אחת ואני ממש מאבד נוזלים בכל הגוף.

שלום משה, אתה מתאר תופעה שאינה מוכרת לי בהקשר של אכילת חלבון. התופעה שאתה מתאר כן מתארת אבחנה שנקראית שיוגרן. ממליצה לבדוק. לא כל יובש בעיניים ובפה היא בהכרח תסמונת שיוגרן ויש להביא בחשבון מחלות אחרות כמו סוכרת, הפרעות אנדוקריניות שונות ושימוש בתרופות ליתר לחץ דם, תרופות כנגד אלרגיה ותרופות לטיפול בדכאון. כל אלו עלולים לגרום תחושת יובש, בלא שקיימת מחלה בבלוטות. בנוסף, מבוגרים רבים סובלים מיובש קל בעיניים או בפה ללא קיום תסמונת שיוגרן. בברכה,דנה

מנהלי פורום תזונה קלינית - שיבא תל-השומר