התייעצות של מורה לביולוגיה
דיון מתוך פורום אימון, כושר גופני ותזונה
שלום, שמי מאיה ואני מורה לביולוגיה בכיתות י'. בקרוב ייערך אצלנו יום ספורט, ותלמידי המגמה הביולוגית ינצלו אותו לאיסוף נתונים פיסיולוגיים מתלמידי החטיבה כחלק מלמידת נושא גוף האדם והומאוסטזיס (ימדדו דופק של תלמידים לפני ואחרי כל תחנה ביום הספורט, וגם אחרי התאוששות). כדי לעודד תלמידים לשתף עם המודדים פעולה, רצינו לערוך תחרות "איזו כיתה הכי בכושר?". אבל אני מתקשה למצוא חישוב פשוט לקבלת דרגת הכושר של הנמדדים. מצאתי חישוב של "דרגת עצימות"- האם נראה לך הגיוני שנחליט שהילדים שהגיעו לאחוז העצימות הכי נמוך במהלך הפעילות ביום הספורט יוכרזו כ"הכי בכושר"? אם כן, האם עבור ילדים בגילאי 12-15 מחשבים את הדופק המירבי לפי 220 פחות הגיל או מספר אחר (שהוא שונה ממבוגרים)? ואם לא נראה לך מתאים, האם יש לך רעיון אחר לחישוב דרגת כושר ע"י איסוף נתונים חד פעמי ביום ספורט? תודה רבה על העזרה!
מאיה שלום, לא ממש בהתמחותי. ממליץ שתתייעצי בפורום של חורש- פיזיולוגיה למאמץ, צרפתי קישור. ללא קשר -נראה לי מאד בעייתי להגיע למדדים מדויקים שהרי בכדי להשוות צריך לבצע עבודה השווה לכולם ( לדוגמא טיפוס מדרגה קצב הטיפוס וגובה המדרגה צריך להיות שווה לכולם). http://www.doctors.co.il/forum-4246#message-16712 בהצלחה אורי