הרזיה, עייפות ושיעול בבן 17

דיון מתוך פורום  מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת

30/10/2004 | 02:18 | מאת: מיכל

בני (17) ירד לאחרונה 10 ק"ג ממשקלו והיגיע למשקל 69 ק"ג גובה 182. הוא נראה רזה להחריד, גוון עור חוור ירקרק. הוא גם סובל מעייפות ממושכת (3 שנים) שאובחנה כהפרעה בתזמון שינה ומשיעול ממושך שאובחן כנראה כליחה פוסט נזלית. חוץ מזה הוא פעיל לגמרי, לומד בבי"ס, מנגן פסנתר, מחשב, ועוד. לאחרונה הוא אכל הרבה פחות עקב כך שהחליט שלפני כן אכל יותר מידי והוריד כמעט 10 ק"ג ממשקלו תוך כחודש וחצי. בדיקת דם היתה תקינה וכך גם צילום חזה. לפני כשלושה חודשים עבר טיפול בדיקור סיני לטיפול בליחה הפוסט נזלית ובהזעה בכפות ידיים. ההרזיה החלה אחרי מספר טיפולים. המטפלת טוענת שזה לא קשור. הילד טוען שפשוט החליט לאכול פחות. עכשיו החלטתי לבצע לו שקילה שבועית לברר שלא ירד עוד במשקל ואני עובשת איתו על תפריט מאוזן (יש לי ידע בנושא) ומקווה שהירידה במשקל תעצר. לכאורה הכל נשמע סביר אבל כאמו אני די בבהלה מההרזיה הקיצונית שלו. גם לפני כן הוא היה נער די רזה ועכשיו הוא פשוט שדוף. זה יחד עם העייפות והשיעול הממושכים מטרידים אותי מאד. מה עושים? מה עוד בודקים?

שלום אני חיב לציין שזה לא נשמע לי טוב. אני חיב לשבת לשמוע בפירוט רב את כל הסיפור, לבדוק לשקול בדיקות עזר-ואז להמליץ על טיפול -אם בכלל. דר דיין

05/12/2016 | 12:50 | מאת: אילנה

שלום , שמי אילנה אני בת 21 חיילת משוחררת כשנה. לפני הצבא שקלתי 55 , גובה 173. בצבא עקב כך שהתגלה אצלי החיידק הליקובקטר התקשתי לאכול השמנתי כ16 ק"ג במהלך השירות (תוך 4 חודשים עליתי 10 ק"ג ועד סוף השירות שקלתי 68, רוב תקופת השירות הייתי בכושר מצויין). לאחר שהשתחררתי , ללא דיאטות , חזרתי לאוכל בריא, רזיתי וכיום אני שוקלת שוב 55. אני סובלת ממגרנות קשות , אך עדיין לא מאובחנת. לאחרונה (קצת יותר מחצי שנה) אני סובלת מעייפות מתמדת. מתקשה לקום בבוקר -לא משנה כמה שעות אני ישנה . ברגע שאני לא עושה פעילות מאומצת כמו ספורט או ניקיון או פעולה כלשהי בעמידה, אני מרגישה צניחה נוראית באנרגיה ומתחילה להרגיש מנומנמת וחסרת כוחות . לפני כשבועיים ביצעתי בדיקת דם ולפי דברי הרופאה הכל תקין ולא הייתה לה תשובה לעייפות. לפני כחודש ניסיתי ליטול כדורי ברזל במהלך שבוע אחד, וזה עזר לי משמעותית , אך הרופאה אמרה לי להפסיק, ולחכות לבדיקה אצל הניורולוגית( שתהיה רק ב23/12 אחרי המתנה של כחצי שנה לתור ) . העייפות מאוד פוגעת בתפקוד היום יומי שלי - בלימודים ובעבודה . אשמח לעצתכם !!

מנהל פורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת