סקלודרמה - עזרו בבקשה!!!!

דיון מתוך פורום  מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת

21/11/2004 | 02:33 | מאת: המודאגת

ד"ר נכבד! אח שלי בן 22 כבר מעל לשנה וחצי לא "נראה" טוב, כל הבדיקות בצבא לא העלו דבר במשך שנה הוא ירד 15 ק"ג ממשקלו והיום הוא שוקל בערך 50 ק"ג , גוון עורו שחור, האצבעות סגולות-כחולות-לבנות , כאבים חזקים בפרקים , העור בפנים נהיה קשה מאוד השבוע סוף סוף לאחר השחרור , הלך לרופא והריאמטולוג אמר שהוא חולה בסקלודרמה , הוא אמר שזו מחלה קשה ורצינית ולא פירט יותר . הילד מאושפז והמשפחה אובדת עיצות . בבקשה רק תגיד לי שהוא יצליח לעבור את זה ומי הרופא הכי טוב בארץ שאתה יכול להמליץ לנו עליו. אשמח באם תסביר לנו מה זה וכיצד ניתן לעזור לו ולהבריא אותו מן המחלה . כל דבר אבל ממש כל דבר תודה מראש וסליחה על ה"אורך"

לקריאה נוספת והעמקה

שלום סקלרודרמה היא מחלת רקמת חיבור בעלת אופי אוטואימוני ממקור לא ברור -שיכולה להיות בעלת אופי מצומצם-עם פגיעה רק בעור ,או בעלת אופי רחב עם אפשרות פגיעה ברוב רקמות החיבור בגוף. אין טיפול ספציפי ,ובשלב ראשון יש לבצע אבחנה מדויקת -ואז ברוב המקרים הטיפול הוא בעיקר סימפטומטי. הרופא המרכז את הטיפול הוא ריאומטולוג. בהצלחה דר דיין

07/03/2005 | 19:32 | מאת: רינת מילשטיין

לי יש קרובת משפחה שאובחנה כחולת סקלודמה והסתבכה באופי הרחב של המחלה ופגיעה ברוב רקמות החיבור בגוף. כרגע הנ"ל מאושפזת במוסד. נכה 100% כתוצאה מהמחלה. כרגע היא סובלת מבעיות קשות ביותר בשיניים ברצוני לשאול האם קיים רופא שיניים המתמחה בטיפולי שיניים בחולי סקלודרמה ואם קיים מנגנון שיקומי בנושא שאלה נוספת מהי תוחלת החיים במקרה שכזה. אודה לכם על תגובה מהירה ביותר בנדון.

מנהל פורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת