כליה, כליה

דיון מתוך פורום  מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת

04/03/2005 | 07:31 | מאת: פוחדת

שלום, כבר כתבתי לך בעבר בנוגע להדרונפרוזיס בכליה הימנית.אתמול הייתי אצל אורולוג והוא די הפחיד אותי,הוא שלח אותי לבדיקת דם תפקודי כליה ואז לבדיקת IVP שכל כך ניסיתי להתחמק ממנה כי אני פוחת ממחטים. מה שהפחיד אותי היה שהוא אמר שההדרונפרוזיס משמעותי ושכנראה יהיה צורך לעשות משהו. וששאלתי מה לעשות, הוא אמר שזה כנראה מולד ושהייתה היצרות של צינור מסויים בלידה ושצריך לתקן, כנראה בעזרת ניתוח,אבל שרק אחרי הIVP יהיה אפשר לדעת אם ומה צריך. ראוי לציין שאני בהיסטריה, מה ניתוח? אני בחורה צעירה ופחדנית גם ככה... ולכן רציתי לשאול אותך למה הוא התכוון ואילו ניתוחים עושים במקרים כאלה? וגם לשאול- גילו את ההדרונפרוזיס לגמרי במקרה, בבדיקת מיפוי עצם על כאבים בסטרנום. אם לא הייתי עושה את הבדיקה, ולא הייתי יודעת מזה, מה היה יכול לקרות? סתם סקרנות.. אני מאוד סומכת על דעתך ומחכה לעיצותייך- המון תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום זה מה שקורה כשעושים יותר מידי בדיקות. לגופו של ענין מדובר כנראה בהצרות מולדת במעבר בין צינור השתן לבין שלפוחית השתן -ועל רקע זה הפרעה מתמשכת במעבר השתן מהכיליה לשלפוחית ועקב כך התרחבות של המערכת-מה שנקרא הידרונפרוזיס. האם סבלת מזיהומים חוזרים? מכאבים? דר דיין

06/03/2005 | 06:50 | מאת: פוחדת

שלום ותודה על תשובתך, לא היו לי מעולם זיהומים או כאבים.ואני מסכימה איתך- באמת עשיתי יותר מידי בדיקות.. אבל מה עכשיו? שוב, תודה.

24/05/2006 | 18:51 | מאת: מרינה

שלום. אני בת 30 , בריאה בד"כ , בשבוע 35 להריון . לפני כ-3 ימים התחלתי לסבול מכאבים חזקים במותן בצד ימין . במיון נשים בדקו לי שתן בסטיק ונמצא RBC +2 ולויקוציטים +3 . התחלתי לקבל טיפול אנטיביוטי בזינט ונשלחתי לUS כליות . בUS נמצא הידרונפרוזיס משמעותית בכליה ימנית . ללא אבנים . מה הטיפול שניתן לקבל במקרה כזה? האם ניתן לחיות עם זה עוד חודש ? האם זה יכול לפגוע בכליה ? תודה מראש.

מנהל פורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת