אינפוזיות ויטמינים להפעלת מערכת החיסון בסרטן

דיון מתוך פורום  מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת

07/06/2007 | 10:29 | מאת: איציק

באתר שלך וגם בפורום זה אתה ממליץ לחולי סרטן לקבל עירויי ויטמינים במינון גבוה כדי לחזק את מערכת החיסון. 1) באיזה ויטמינים מדובר? כמה עירויים נדרשים בממוצע ומידי כמה זמן? 2) האם הויטמינים האלה לא משמשים גם חומר דלק לצמיחת תאי הסרטן? 3) מדוע צריך באינפוזיה ולא בבליעה, אם אין בעיות מיוחדות במערכת העיכול בספיגת מזון? 4) פי כמה גדול מינון הויטמינים באינפוזיה בהשוואה למינון היומי המומלץ? 5) מהי ההוכחה שהטיפול מחזק את מערכת החיסון? האם בודקים גם תפקודים של מערכת החיסון? 6) האם לטיפולי הויטמינים יש השפעה ישירה על הגידול, כלומר הויטמינים מחסלים את תאי הסרטן או מעכבים את התרבותם?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מאחר שהסרטן הוא טפיל בתוך הגוף הרי שגת שתיית מים נשימת אוויר וכמובן אוכל שאוכלים מזינים את הגידול!! רוב חולי הסרטן סובלים מבעיות במערכת העיכול או על רקע המחלה היסודית או על רקע טיפולי הכימוטרפיה וההקרנות. הכמוטרפיה נוטה לפגוע בתאים הנמצאים בקצב חלוקה מהיר ותאי רירית המעיים הם כאלו - ועל רקע זה יכולים להתפתח ומתפתחים הפרעות בספיגה דבר שהעירוי דרך הווריד מתגבר עליו. בנוסף חלק גדול מהחולים סובלים מחוסר תיאבון ומבחילות וגם על זה מתגבר העירוי. מטרת הויטמינים היא לא לטפל במחלה אלא לטפל בחולה - דבר שלצערי שוכחים ברוב היחידות האונקולוגיות!! המינונים הניתנים הם נמוכים במסגרת ה- rda אך ניתן להיות משוכנעים שהם חודרים לגוף. הטיפול לא אחיד ומותאם לכל חולה וחולה. דר דיין

12/06/2007 | 17:19 | מאת: איציק

הכל כמעט ברור מלבד השאלות הנוגעות להשפעת עירוי הויטמינים על מערכת החיסון. האם יש סימוכין לכך (מחקרים) שהטיפולים הנ"ל מחזקים באופן כללי את מערכת החיסון, כלומר החולים המטופלים בויטמינים: סובלים פחות מזיהומים, מייצרים רמה גבוהה יותר של נוגדנים, מראים שיפור בתפקוד של פגוציטים, תאי T ותאי NK? יתר על כן, האם הטיפול בויטמינים מפעיל מנגונוני הגנה ספציפיים נגד תאי הגידול, למשל תאי T ציטוטוקסיים (CTL) המסוגלים להרוג תאי גידול? מהם הקריטריונים להתאמת הטיפול לכל חולה? הערה: יש לי רקע בביולוגיה.

מנהל פורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת