קלינאית ותצפית?
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן שנתיים ותשעה חודשים. התחלנו ללכת לקלינאית תקשורת של התפתחות הילד עכב עיכוב קל בדיבור ובינתיים הספקנו לעשות ניתוח פוליפים השפיע רבות והדיבור השתפר פלאים וכיום הוא בונה משפטים בני 6 מילים. יש לו גם אוצר מילים גדול. לפי הקלינאית ישנה עדיין בעיה קלה בשליפה. דיווחתי לה שהגננת מספרת שהוא משתתף יפה בריכוז ובכל החוגים ועונה בין הראשונים בגן והיא (הקלינאית) רוצה לבוא לגן ולראות אותו בגן. אני לא מבינה מהי מטרתה. כיצד יכול ביקורה בגן לעזור? הרי חל שיפור מדהים אצלו בדיבור. אני רוצה פשוט להפסיק ללכת לקלינאית. מה דעתך? מדוע היא מעוניינת ללכת לצפות בו בגן ומה מטרתה?
רצוי שתשאלי אותה מה מטרותיה בביקור בגן. מנסיוני תצפית על תפקוד השפתי של הילד במהלך שיחה בקבוצת ילדים או בפעילות של הגן מאפשר קבלת מידע על תפקודו בתנאים רגילים ולא בתנאים המלאכותיים של טיפול או שיחה עם הקלינאי, אשר מתוקף מהותה להיות מובנת וממקודת. מקובל שקליאי מבקר בגן הילדים ואף יוצר קשר ישיר עם המחנכים של הילדים אשר בטיפולינו. אם לאחר שיחה איתה עדיין דעתך לא נוחה, תוכלי תמיד לסרב לביקור ולא להסכים לקיום הביקור, אך לדעתי תפקוד הקלינאי מקצועי ומקובל.