האם להפנות לאבחון דחוף?

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

20/03/2018 | 08:57 | מאת: אול

שלום, הבת שלי בת 4 בדיוק, דוברת בשתי שפות רוסית ועברית. הגננת מתארת שאינה שואלת שאלות על הנושא הנלמד(כביכול עכשיו זה הגיל), השאלות שלה סביב "מותר" , "אפשר" יותר טכניות. כמו כן לא מתקשה במושגי יסוד (לא הבנתי מה הכוונה) מושגי מרחב,זמנים, מתבלבלת בין זכר לנקבה ונטיות גוף ומתקשה לתאר מצב. יש לציין שהיגוי טוב מבינה את ההוראות ועונה לעניין, לא תמיד מתארת מצבים בצורה מדוייקת אך המסר מועבר. האם להפנותה לאבחון דחוף? או שזה עניין התפתחותי? האם אוכל לשבת איתה ללמד את הדברים החסרים? כי ההמתנה לאבחון בהתפתחות הילד הוא 7 חודשים. אם כן יש חוברות מומלצות או משחקי שולחן מוכנים בנושאים שהיא מתקשה? אשמח להמלצה.. אני מורה במקצועי אז אשמח ללמד אותה.. תודה אול

לקריאה נוספת והעמקה

יש לפנות לקלינאי תקשורת בקהילה, דרך קופת חולים ולא דרך התפתחות הילד. הקליאני יתן לך הדרכה ועבודה בבית לפי התאור היא כנראה זקוקה לטיפול, יכול להיות עקב החשיפה לשתי שפות ויכול להיות שהקושי היה מתבטא גם לו דברה רק שפה אחת, אז אין מה לפחד משתי שפות אבל צריך להיות מודעים ולהשקיע יותר מאשר ברכישת שפה אחת, במיוחד על ידי ההורים

20/03/2018 | 20:18 | מאת: אול

תודה!אוקי אבדוק. אני מבינה שאם לא יטופל בהקדם הפערים יגדלו... כמה זמן להערכתך היא תצטרך להיות אצל קלינאית? היא ילדה שקולטת מהר.

אי אפשר לדעת כמה זמן, יכול להיות שזקוקה כעת, ואולי עושים הפסקה כשמתחילה להתקדם ועוקבים אחר סגירת פערים, ולפי הצורך חוזרים לטיפול..... השאלה לא מה קולטת אלה מה מפיקה ואיך היא מתקשרת! בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה