ליקויי למידה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, הנני סטודנטית לריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב. אני זקוקה למידע אודות אמצעי הטיפול של קלינאי התקשורת בליקויי למידה, כגון: בעיות קשב וזיכרון. תודה רבה מראש, ימית.
התשובה מחייבת התיחסות למקור לקוי הלמידה והביטיו. כשמדובר על קלוי למידה "חמור יחסית" שמשפיעה על התפתחות הפשה אנו בדרך כלל מדברים על ילד צעיר יותר, אך ברור שהיסוד לקשיי הינו ביכולת להפעיל תהליכי למידה כמו הכללה, הסכת מסקנות, הפרדה בין העקר והטפל, התיחסות לפריטים הרלוונטיים ולא לשוליים, יכולת לשמור על רצף (כמו בסיפור או מרכיבי המילה השלמה, בהתאם למידת הקושי), זכרון מיידי ולטווח ארוך ויכלת למידה כללית. כלי העבודה שלנו הינם שפתיים בעקר - גירויים שמיעתיים, אבחנת צלילים, אסוסיאציה שמיעתית, אבחנה בין צלילים, מילךים, דמות ורקע וכו' יהיה זה יומרני מיצידי לנסות לסכם את דרכי הטיפול אשר תלויים בתחום שרוצים לקדם, קשיים האישיים של הילד וכן היצירתיות וקשר של המטפל לילד ולמשפחתו. תוכלי לעיין בסיפריות בתי הספר להפרעות בתקשורת או באתרי אינטרנט רבים לקבלת פעילוליות ספציפיות. בהצלחה!