רכישת קריאה עם ניקוד לילד עם קשיי שיום ושליפה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום, בני כמעט בן 7 תלמיד כיתה א. אובחן לפני שנה וחצי עם קשיי שליפה ושיום ועבר מס' טיפולים בהם קיבלנו אסטרטגיות להתמודדות. הדבר התבטא מגיל צעיר בקושי לרכוש צבעים, לאחר מכן מספרים וכדומה. בכל קושי כזה חיפשנו דרך שונה יצירתית ללמד אותו (מאד עזרה הדרך הווקאלית של שירים שיצרנו לו וכו). כעת בכיתה א' והוא לא מצליח לזכור את הניקוד וזה מאד מעכב אותו ברכישת השפה. הוא קורא אך עדיין יש לו הרבה טעויות והוא נבוך לקרוא מול הכיתה או המורה. מחפשת דרך יצירתית ללמידת הניקוד. אשמח לתובנות. תודה רבה
השירים מקשרים בין חלקי המוח השונים, לכן השירים מסייעים בזכירת מילים וכו'. אולי שי גם שירים לניקוד? ובעצם, משתמשים בניקוד רק בכיתות הנמוכות כי אחר כך מעט מאד מנקדים! כל הקשיים שתיארת מתווכים בליקוי למידה קל, אולי צריך מומחה ללמידה, קלינאי תקשורת או מורה להוראה מסייעת שילמד אותו ויתן לו אסטרטגיות ספציפיות לקושיים המזוהים.