קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
יש לי ילד בגיל 4 לפי דברי הגננת הילד לא מדבר ברור לאחר בדיקה נאמר לי שהילד בסדר וזה הגיל אבל השאלה שלי היא כיצד ניתן לעבוד עם הילד על מנת שיוכל לדבר טוב יותר ומשפטים שלמים אני מתקנת אותו רוב הזמן אולי יש חוברות עבודה או כל דבר אחר. ועוד שאלה כיצד ניתן לעבוד עם הילד במוטוריקה עדינה בריפוי בעיסוק על מנת שהילד לא יהיה עייף כל הזמן ושיוכל לשבת על הישבן קצת יותר מ - 2 דקות. רשמתי את הילד לחוג שחיה מה עוד עוד ניתן לעשות בתודה מראש האמא המיואשת
דבר ראשון הייתי ממליץ על אבחון פסיכומוטורי על מנת למקד את הקושי ולאחר מכן מפנה כוחות וכסף לטיפולים בתחום: ריגשי/ חברתי /מוטורי/תחושתי וכו'
איילת, מכוון שבנך מציג קשיים בכמה תחומים (מוטוריקה עדינה ושפה, רצוי שיעבור איבחון במכון להתפתחות הילד (יש כאלה לכל הקופות ובכל הארץ) ואחר כך שיקבל טיפול מובנה ורב מקצועי בידי אנשים מיומנים לכך. במהלך הטיפול תקבלי ודאי המלצות לעבודה על פי הקשיים שיאובחנו ובהתאם לצרכי בנך. עד האיבחון ובניית הטיפול פני לרופא המטפל בילד ובקשי ממנו להפנותך לטיפול של קלינאי תקשורת ושל מרפא בעיסוק, גם עם עדיין לא אובחן, וזה מכוון שישנם תורים ארוכים במרבית המקומות שבהם ניתן טיפול. תוכלי גם לפנות בינתיים לטיפול באופן פרטי (עד שהוא יתקבל לטיפול במערכת הבריאות) במידה והגננת מרגישה שיש קשיי בלמידה (בהחלט ניתן בגיל 4 להתרשם מילד שזקוק להמגרת טיפוח אינטנסיבית) אז, בקשי שיערך לו איבחון של פסירולוג בגן, אשר יוכל להפנותו לועדת השמה ולגן טיפולי, באו ניתנים כל הטיפולים להם הילד זקוק, במסגרת הגן ובתאום עם הגננת. מסגרת זו, בגיל צעיר, יכולה להבטיח את מיצוי יכולתו ללמוד ולקדם אותו בדרך של שילוב בביה"ס, בכיתה א' יחד עם בני גילו. תוכלי לעיין באתר של קלינאי התקשורת ולקבל מידע ומקומות טיפול, הנוסף לרשימה של המכונים להתפתחות הילד www.ishla.org.il