הפרעה ברכישת שפה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום! בני בן שנתיים ושמונה חודשים וכנראה יש לו הפרעה ברכישת שפה, זה מתבטא בכך שכל מילה הוא אומר רק את האותיות הסופיות לדוגמא: חלב הוא יאמר ,לב, ואינו מחבר מילים למשפטים בהתחלה חשבנו שאולי הוא לא שומע טוב ולקחנו אותו לבדיקה למרות שבסוף הבדיקה היו בידנו רק תשובות חלקיות תקינות בגלל חוסר שיתוף פעולה מצידו (גם בבדיקות התפתחות של טיפת חלב) אנו משוכנעים ששמיעה אינה הבעיה בנוסף עושה רושם שמבחינת הבנה וזיכרון הוא ילד ממוצע לחלוטין הוא מבין וזוכר כמעט כל דבר וכל בקשה שאנו מבקשים ממנו הוא מבצע בלי שום בעיה משחק במחשב בצורה עצמאית במשחקים של גורדי וקונפי, בעל שליטה טכנית מעל לממוצע לגילו מפעיל מכשירים כמו ווידאו טלווזיה ומשחקים ללא צורך בהדרכה. ברצוני לציין שבגיל שנתיים עבר משבר רפואי קשה ביותר (אי ספיקת כבד) והיה בטיפול נמרץ כשבוע מועמד להשתלת כבד ותודה לאל יצא מזה ללא פגע ועקב כך בהמלצת הרופאים הוא הוצע מהמעון, היום הוא בריא לחלוטין בבית עים אחיו בן שנה ושלושה חודשים ואימו שאלותי הם: 1, האים יש לך מושג מה זה יכול להיות? 2,מהם דרכי הטיפול במקרים אלו ? תודה מראש
הסיבות יכולות להיות רבות ואי אפשר לדעת, יש להניח שיש צרוף של סיבות. החשוב מכל הוא לברר מה מצבו הנוכחי ואם לא עבר את בדיקת התקשורת בטיפות חלב יש להפנותות לאבחון אצל קלינאי תקשורת, במכון להתפתחות הילד, במכון להפרעות בתקשורת במרכז רפואי מוכר או לקלינאי תקשורת, לאיבחון ראשוני, כדי לקבוע את רמת התפקוד שלו ואת היכולת לקדמו בצורה יעילה כדאי למנוע ממנו יצירת פערים אשר יקשו אליו את התפתחות השפה כפי שמצופה מילד בגילו. באשר למצב חירום רפואי ובמידה והוא יקבל אישור רפואי כדאי מאד לשלבו בקבוצת ילדים בני גילו וכן לקבל הדרכה מקלינאי לעידוד השפה והתקשורת המילולית. הדרך לטיפול תקבע בהתאם לממצאי הבדיקה, אך התרשמותי מדבריך, שהוא יפיק תועלת רבה מטיפול בתחום השפה, במיוחד על רקע של פערי תפקוד המתוארים על ידך! בברכה