בעיה בהבנה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
האם בעיה שבה אדם לא מבין משפט שמורכב יותר משני דברים אלא מבין רק משפט שמורכב מדבר אחד . כלומר "תרים יד" -מבין. אבל משפט מורכב כמו"תקום תיגש למטבח ותביא את העוגיות מעל המדף השני מצד שמאל של הארון במטבח"-לא מבין. כיצד אתם הקלינאיות תקשורת קוראות לסוג כזה או דומה של קושי בהבנה שבו אדם לא מסוגל להבין משפט מורכב יותר ? וכיצד קוראים לשיטות הטיפול של קלינאיות בבעיות מן הסוג הזה שתיארתי ?
את מתארת למעשה קושי בזכרון של מסר ארוך (משפט מורכב מחייב בנוסף להבנה גם זכרון לטווח ארוך ומיידי, זאת אומרת, יתכן ועד שמגיעים לסוף המשפט האדם איננו מצליח לזכור את ההתחלה! הקושי איננו בהבנה (כאילו שניתן להבדיל!?) אלה בעקר בתהליך זכרון. אנו עובדים גם על תכונת הזכרון המיידי ולטווח קצר, בעקר על ידי אימון הדרגתי ולמידה של אסטרטגיות (כמו קשר לדבר ידוע, קשב ועוד) ךעתים חרדה או כל דבר הפוגע הקשב יכולים להראות כמו קשים הזכרון לטווח קצר או מיידי למשפט מורכב, לכן לא כל תופעה תיפול תחת אותה הגדרה.
יש לי בעייה ליזכור שמות או מילים בעברית עם אני לא חוזרת על השם או על המשפט חדש זה בורח מהזיכרון. כאשר אני לומדת משהו והצלחתי ליזכור אותו גם עם היבנתי אותו אני שוכחת אחרי כמה זמן.כאשר מסברים לי משהו אני אני זוכרת רק פרטים קטנים וכאשר אני צריכה להםביר את זה אני לא מצליחה אני מאבדת מילים. קשה לי לדבר עם בן אדם זר הכוונה אני מבלבלת בן המילים או לא מצליחה להזביר לאותו אדם כמו שצריך,זה קורה לי גם עם בן אדם שאני מכירה.
פרידה קורנברוט כתב/ה: > > את מתארת למעשה קושי בזכרון של מסר ארוך (משפט מורכב מחייב בנוסף > להבנה גם זכרון לטווח ארוך ומיידי, זאת אומרת, יתכן ועד שמגיעים > לסוף המשפט האדם איננו מצליח לזכור את ההתחלה! הקושי איננו בהבנה > (כאילו שניתן להבדיל!?) אלה בעקר בתהליך זכרון. > אנו עובדים גם על תכונת הזכרון המיידי ולטווח קצר, בעקר על ידי > אימון הדרגתי ולמידה של אסטרטגיות (כמו קשר לדבר ידוע, קשב ועוד) > ךעתים חרדה או כל דבר הפוגע הקשב יכולים להראות כמו קשים הזכרון > לטווח קצר או מיידי למשפט מורכב, לכן לא כל תופעה תיפול תחת אותה > הגדרה.