RE: סמכותה של קלינאית תקשורת
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום, הבת שלי נמצאת בגן התפתחותי. קלינאית תקשורת חדשה נכנסה לגן והיתה 2 טיפולים עם הבת שלי. היא התחילה לציין בפני את כל הדברים השליליים בזה אחר זה, ונתנה תמונה עגומה ביותר. כששאלה אותי מה התכנון שלי עבורה לשנה הבאה (אמורה לעלות לכיתה א'), עניתי לה שאני רוצה להשאיר אותה שנה נוספת בגן חובה. תגובתה היתה: "למה?!", ועניתי לה שהיא עדיין לא בשלה מספיק נפשית למערכת של בית ספר. היא המשיכה ואמרה: "במה זה כבר יעזור?! הורים חושבים שאם הם ישאירו את הילד שלהם שנה נוספת, אז יהיה איזשהו שינוי קיצוני". ואז היא אמרה שהיא צריכה מלבד האבחון הרגיל של מכון להתפתחות הילד גם אבחון מעמיק שלהם, ובקיצר מבחינתה אין טעם להשאיר שנה נוספת והיא צריכה ללכת למסגרת טיפולית-מיוחדת שתתאים לה. היינו, מבחינתה הילדה 'חסרת תקנה'. אגב, יש לציין, כשאמרתי כמה ימים לפני כן לגננת על זה שאני רוצה להשאיר אותה שנה נוספת כדי שתבשיל יותר נפשית-רגשית ותיבנה, היא היללה אותי מפה ועד להודעה החדשה על ההחלטה הזו. בינתיים לא סיפרתי לגננת על השיחה הקשה עם הקלינאית הזאת, ואני די רותחת. אגב, היא בגן התפתחותי כי התחילה לדבר בגיל מאוחר. התקדמה מאוד יפה בתחומים שונים, והגננת והצוות הצביעו באסיפת הורים האחרונה שהיתה בעיקר על קשיים רגשיים וחוסר בטחון עצמי. רציתי לשאול אתכם כמה שאלות: 1. מה דעתכם על מה שהיה פה? 2. מהו תוקף סמכותה של קלינאית תקשורת, והאם זה בתוקף סמכותה לומר דברים אלו? שכחתי לציין, שהיא כמובן היתה בעבר במכון להתפתחות הילד לאבחון. הם ציינו קשיים, בהם היא טופלה. לפני כמה חודשים ביקשנו תור לאבחון נוסף לצורך מעקב. הדיבור התקדם והשתפרה, אבל צריכה עוד לסגור פער. מבחינה לימודית - עוד מעט בת 6, בגן חובה, יודעת שיום מספרים עד 30, קטן גדול או שווה בעשרייה ראשונה, שיום כל האותיות, אות פותחת ואפילו לאיית מילים קצרות של 3 אותיות. אוהבת חברות וחברה, ומבחינתה להיות עם חברות מהזריחה ועד הזריחה :)